«Η περιοχή της Μέσης Ανατολής βρίσκεται και πάλι σε πλήρη αποσταθεροποίηση, ενώ τα γεγονότα των τελευταίων εβδομάδων ναρκοθετούν κάθε προοπτική ειρηνικής διευθέτησης των χρόνιων πλέον ζητημάτων που διαχωρίζουν τις δύο κοινότητες, Ισραηλινών και Παλαιστινίων», τόνισε στην εκπομπή «ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ» της ΕΡΤ1 με τους Κ. Παπαχλιμίντζο και Χ. Βίδου η Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής και βουλευτής Λάρισας, Ευαγγελία Λιακούλη.Παράλληλα υπογράμμισε τα εξής: «Όχι άδικα, η οικουμένη αγωνιά για τυχόν ανάφλεξη της όλης περιοχής, μετά και τη σταδιακή έναρξη των χερσαίων επιχειρήσεων. Εμείς από τη δική μας πλευρά θα πρέπει να επικεντρώσουμε πρωτίστως το ενδιαφέρον μας στους ανθρώπους και δευτερευόντως στις ηγεσίες τους, αφού τίποτα δεν έγινε από την διεθνή κοινότητα που να διαφυλάσσει τους πρώτους από τα παιχνίδια των δεύτερων. Σε προσωπικό επίπεδο, με συγκλονίζει η είδηση ότι βομβαρδίστηκαν άμαχοι που είχαν καταφύγει σε ελληνορθόδοξη εκκλησία στη Γάζα. Και αυτό δείχνει όλη την αγριότητα του πολέμου σε ένα συμβολικό επίπεδο και για τη δική μας χώρα και τις αξίες μας. Στο δια ταύτα, γίνεται καταφανές ότι όλες οι διεθνείς προσπάθειες για την κατασίγαση των εχθροπραξιών ναυάγησαν. Η παγκόσμια κοινότητα θα πρέπει να αναρωτηθεί τι πρέπει να πράξει εφεξής, προκειμένου να τηρηθούν στοιχειωδώς οι κανόνες του πολέμου και να αποφευχθεί η περαιτέρω ανθρωπιστική κρίση που έχει ήδη προκαλέσει χιλιάδες απώλειες στις τάξεις των αμάχων και των δύο κοινοτήτων». Η Γραμματέας της Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ έθεσε και το ζήτημα των ανθρώπων που θα αναγκαστούν να καταφύγουν στις χώρες της ευρύτερης περιοχής για να γλιτώσουν τις ζωές τους, ενώ αναρωτήθηκε για το ποιες είναι οι πρωτοβουλίες της ελληνικής κυβέρνησης, έως τώρα, προς αυτήν την κατεύθυνση. Σε σχέση με τη νέα δημοσκόπηση της GPO που είδε το φως της δημοσιότητας η Γραμματέας της Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ δήλωσε τα εξής: «Πέρα από τις επιμέρους παρατηρήσεις που έχουν να κάνουν με την πτώση του ποσοστού της ΝΔ κατά 1%, του ΣΥΡΙΖΑ κατά περίπου 2% και της ανόδου του ΠΑΣΟΚ κατά 2%, σε σχέση με την προηγούμενη δημοσκόπηση της ίδιας εταιρείας, αυτό που έχει μεγάλη σημασία είναι ότι ο Νίκος Ανδρουλάκης, παρότι ηγείται του 3ουδημοσκοπικά κόμματος, «σκαρφαλώνει» στη δεύτερη θέση δημοφιλίας και καταλληλότητας διακυβέρνησης των πολιτικών αρχηγών, χτίζοντας μεθοδικά ένα συγκεκριμένο προφίλ». Για τη δημοσκοπική πτώση του ΣΥΡΙΖΑ σημείωσε πως αυτή αντικατοπτρίζει τις μεγάλες αντιθέσεις μεταξύ διαφορετικών ομάδων ψηφοφόρων του, όπως και τα μεγάλα αδιέξοδα που δημιουργούνται, ιδίως σε σχέση με το ιδεολογικό πρόσημο με το οποίο θα προχωρήσει υπό τη νέα ηγεσία του κ. Κασσελάκη. «Ωστόσο, αυτό που παραμένει διαχρονικά σταθερό είναι η αλαζονεία της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και των στελεχών της που δεν δείχνουν να έχουν λάβει το μήνυμα από τις μεγάλες ήττες τους κατά τον δεύτερο γύρο των πρόσφατων αυτοδιοικητικών εκλογών» τόνισε χαρακτηριστικά η Ευαγγελία Λιακούλη.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΟΥΔΩΝΗΣ: «ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΩΣ ΦΥΛΛΟ ΣΥΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΛΑΤΕΙΑΣΜΟ»
Ομιλία στην Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών «Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα, ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους και λοιπές διατάξεις». Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι Θα χαιρόμουν πολύ σήμερα να μπορούσα να πω ότι πράγματι έχουμε να κάνουμε με ένα νομοσχέδιο, που στηρίζει την αξιοκρατία. Όπως θα χαιρόμουν και η Βουλή να είναι ένα πραγματικό forum διαβούλευσης και όχι να έχει καταστεί ένας σχολιαστής των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Αλλά τίποτα από τα δύο δε συμβαίνει. Το κατατεθέν νομοσχέδιο στην αιτιολογική του έκθεση αναφέρεται πρώτα- πρώτα στις αρχές της αμεροληψίας και της αξιοκρατίας. Και θα μου επιτρέψετε εδώ να κάνω μια ιστορική αναφορά, διότι πρέπει να έχουμε υπόψιν μας τη διαχρονία των ουσιαστικών βημάτων που έχουν γίνει σε αυτή τη χώρα προς την κατεύθυνση της ουσιαστικής κατοχύρωσης αυτών των αρχών, που μην ξεχνάμε είναι μια μεγάλη και επίπονη διαδρομή με βήματα πίσω και εμπρός. Το μεγαλύτερο βήμα, λοιπόν, προς τα εμπρός υπήρξε ο νόμος 2190/1994, ο λεγόμενος νόμος Πεπονή, για τη σύσταση ανεξάρτητης αρχής για την επιλογή προσωπικού και ρύθμιση θεμάτων διοίκησης. Είναι αυτός ο νόμος, ο οποίος έφερε για πρώτη φορά μια κουλτούρα αξιοκρατίας στο δημόσιο, με τη σύσταση του ΑΣΕΠ και τη δημιουργία μιας αδιάβλητης διαδικασίας πρόσληψης σε αυτό. Γιατί πάντα αυτό ήταν η μεγάλη πληγή του ελληνικού κράτους, η πρόσληψη και απόλυση από το δημόσιο τομέα. Και αν η μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων κατοχυρώθηκε από τον Ελευθέριο Βενιζέλο με την αναθεώρηση του Συντάγματος το 1911, η αξιοκρατική πρόσληψή τους κατοχυρώθηκε από το ΠΑΣΟΚ. Το ίδιο συνέβη και με τη συνταγματική κατοχύρωση του ελέγχου της πρόσληψης δημοσίων υπαλλήλων από ανεξάρτητη αρχή, την οποία έφερε το ΠΑΣΟΚ με την αναθεώρηση του 2001. Το παρόν νομοσχέδιο ωστόσο αναφέρεται σε κάτι πολύ πιο συγκεκριμένο και εντοπισμένο: την κορυφή της πυραμίδας, την επιλογή των διοικήσεων των φορέων του δημοσίου τομέα. Επειδή, λοιπόν, βλέπω στον τίτλο του νομοσχεδίου τη λέξη «νέο», ας θυμηθούμε μερικά πράγματα. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ του Κώστα Σημίτη προέβλεψε ήδη από το 1996 ελάχιστα απαιτούμενα προσόντα για διορισμό σε θέση διευθύνοντα συμβούλου Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών (ν. 2414/1996). Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ του Γιώργου Παπανδρέου εισήγαγε το Opengov που είχε πολλές πτυχές: φτιάξαμε μια επιτροπή, με δημόσιες προκηρύξεις όχι μόνο προς την Ελλάδα αλλά και προς τη διασπορά και έγινε μετά ένα shortlist, δεν περιλάμβανε μόνο τους οργανισμούς αλλά και τους ειδικούς και γενικούς γραμματείς. Η επιτροπή έλαβε 28.000 αιτήσεις με πολύ αξιόλογα πρόσωπα. Η άλλη πτυχή ήταν η ανοιχτή διακυβέρνηση, η ενημέρωση του πολίτη, η διαύγεια και η διαβούλευση για να ακούγονται και οι κοινωνικές δυνάμεις. Η παρούσα κυβέρνηση κατά την προηγούμενη θητεία της μόνο βήματα προς τα πίσω έχει να επιδείξει. Να θυμηθώ πώς επελέγησαν με το καλημέρα της θητείας σας το 2019 οι διοικητές των νοσοκομείων; Να θυμηθώ τον υπερήλικα διοικητή του νοσοκομείου Καρδίτσας; Και τι έλεγε η κυβέρνηση μέχρι να αποκαλυφθεί η αλήθεια; Ο κ. Κυριάκος Μητσοτάκης δεν είχε διαβεβαιώσει ότι δεν θα τοποθετούνται στο ΕΣΥ βουλευτές που απέτυχαν να εκλεγούν, ο αρμόδιος τότε υπουργός, ο κ. Κικίλιας δεν διαφήμιζε τις προσπάθειες της κυβέρνησης για να επιστρέψουν οι νέοι στη χώρα μας που αποχώρησαν εξαιτίας brain drain; Και έπειτα πάμε να δούμε την νομοθετική σας προϊστορία: Ο προηγούμενο νόμος για το ίδιο αντικείμενο ψηφίστηκε πάλι από την κυβέρνηση της ΝΔ το 2020. Ήταν ο νόμος 4735, ο οποίος μεταξύ άλλων αφορούσε στην επιλογή διοικήσεων στον δημόσιο τομέα και ο οποίος, ωστόσο, εφαρμόστηκε μόνο σε 8 περιπτώσεις διορισμού διοίκησης φορέων από τότε. Πρέπει λοιπόν να καταλάβουμε γιατί αναθεωρείται τώρα το νομικό πλαίσιο, βλέποντας το τόσο συγκριτικά με το παρόν νομοσχέδιο όσο και βάσει της ex post αξιολόγησης ρυθμιστικών επιπτώσεων του νόμου, όπως προβλέπεται από τον νόμο για το περίφημο «επιτελικό κράτος» για νομοσχέδια από την ψήφιση των οποίων παρήλθε τριετία, όπως εν προκειμένω (άρθρο 56 ν. 4622/2019). Επί του παρόντος νομοσχεδίου: • Πρώτον, δεν είναι σαφές γιατί γίνεται ο διαχωρισμός μεταξύ των ομάδων Α’ (νομικά πρόσωπα, οι αρμοδιότητες των οποίων εκτείνονται σε όλη την περιφέρεια και υγειονομικές υπηρεσίες) και Γ’, κατηγορία η οποία αναφέρεται αρχικά σε νοσοκομεία εν γένει (άρθρο 3) και εν συνεχεία διακρίνει μεταξύ νοσοκομείων ανάλογα με τον αριθμό των κλινών τους (άρθρο 5). Και το ρωτώ αυτό διότι οι προϋποθέσεις που εν τέλει τίθενται για τους διοικητές κάποιων νοσοκομείων, καθώς και η επιτροπή αξιολόγησης καταλήγουν να υπολείπονται σε αυστηρότητα των αντίστοιχων της κατηγορίας Α’. Σύμφωνα με δηλώσεις του Πρωθυπουργού στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης tiktok (!), ο διαχωρισμός των νοσοκομείων γίνεται για λόγους επίτευξης συνάφειας των προσόντων των υποψηφίων με την προκηρυσσόμενη θέση. Ωστόσο, να τονίσουμε εδώ ότι το νομοσχέδιο, ενώ προβλέπει ότι τα προσόντα πρέπει να είναι συναφή με τη θέση, ΔΕΝ ορίζει την έννοια της συνάφειας. Αντιθέτως, το άρθρο 5 του νομοσχεδίου προβλέπει ότι η έννοια της συνάφειας εξειδικεύεται από την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, η οποία ωστόσο θα εκδίδεται από το αρμόδιο Υπουργείο. • Επιπλέον σημείο στο οποίο πρέπει να εστιάσουμε, είναι η συμμετοχή του ΑΣΕΠ στη διαδικασία. Σύμφωνα με το άρθρο 8 του νομοσχεδίου, η προεπιλογή οργάνων διοίκησης θα λαμβάνει χώρα από Επιτροπές Επιλογής Στελεχών του Δημοσίου ανά Υπουργείο. Αναλόγως της ομάδας νομικών προσώπων για την οποία πρόκειται κάθε φορά (Α, Β ή Γ) η στελέχωση των επιτροπών προβλέπεται ως εξής: Ομάδα Α’ (5μελής επιτροπή): 1) 1 μέλος του ΑΣΕΠ, 2) 1 Νομικός Σύμβουλος του Κράτους, 3) ο αρμόδιος Γενικός ή Ειδικός Γραμματέας του εποπτεύοντος το νομικό πρόσωπο Υπουργείου, 4) ένας Γενικός ή Ειδικός Γραμματέας της Προεδρίας της Κυβέρνησης και 5) ο Γενικός Γραμματέας Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών ή Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών (ανά περίπτωση). Ομάδα Β’ (3μελής επιτροπή): 1) ο αρμόδιος Γενικός ή Ειδικός Γραμματέας του εποπτεύοντος το νομικό πρόσωπο Υπουργείου, 2) ο Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης στη γεωγραφική περιφέρεια της οποίας εδρεύει το νομικό πρόσωπο, 3) 1 μέλος ΔΕΠ ΑΕΙ με ειδίκευση σε ζητήματα ανθρωπίνου δυναμικού, διοίκησης, οικονομικών ή σε συνάφεια με το αντικείμενο της υπό πλήρωσης θέσης ή ιδιώτης εμπειρογνώμων που εντάσσεται στον σχετικό κατάλογο του άρθρου 9. Ομάδα Γ’: 1) 1 μέλος του ΑΣΕΠ, 2) τον αρμόδιο Γενικό ή Ειδικό Γραμματέα του Υπουργείου Υγείας ή άλλο Γενικό ή Ειδικό Γραμματέα ή τον Υπηρεσιακό Γραμματέα του ίδιου Υπουργείου, 3) τον Διοικητή της οικείας Υγειονομικής Περιφέρειας που θα έχει επιλεγεί σύμφωνα με τις διατάξεις του νομοσχεδίου. Ας συγκρίνουμε, ωστόσο, στο σημείο αυτό, την προτεινόμενη ρύθμιση με την ισχύουσα και ψηφισθείσα από την κυβέρνηση της ΝΔ το 2020: Άρθρο 21 του ν. 4735/2020: Η προεπιλογή των διοικήσεων όλων των δημοσίων φορέων λάμβανε χώρα από 5μελή επιτροπή, η οποία αποτελούνταν από 1 μέλος του ΑΣΕΠ και 1 νομικό σύμβουλο του κράτους (όπως εν προκειμένω για την Ομάδα Α’), τον Γενικό Γραμματέα Νομικών και Κοινοβουλευτικών Θεμάτων της Προεδρίας της Κυβέρνησης, τον Γενικό Γραμματέα Ανθρώπινου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα του Υπουργείου Εσωτερικών, με το 5ο μέλος να είναι ο πρόεδρος τους Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης. Βλέπουμε, λοιπόν, μία από τις βασικές αλλαγές που επιφέρει το παρόν νομοσχέδιο είναι ότι καθιστά πλέον ΚΑΙ την προεπιλογή των υποψηφίων από τις επιτροπές, ακόμη και από αυτές στις οποίες συμμετέχει μέλος του ΑΣΕΠ, πολιτική απόφαση, δεδομένου ότι η πλειοψηφία στις επιτροπές θα κατέχουν πολιτικά ιστάμενοι. Για να το πω καθαρά, με το παρόν νομοσχέδιο μετατρέπετε με άλλα λόγια την πλειοψηφία των σχετικών επιτροπών από μη πολιτική σε πολιτική. Το 3 έναντι 2 γίνεται 2 έναντι 3. Αυτή είναι η ουσία του νομοσχεδίου και σε αυτή βρισκόμαστε απέναντι •Όσον αφορά στα απαιτούμενα προσόντα: η κατοχή διδακτορικού τίτλου συνεκτιμάται πλέον μόνο στο πλαίσιο της συνέντευξης, δίχως να υπάρχει μοριοδότηση, και τούτο παρόλο που τίθεται ως μια εκ των εναλλακτικών προϋποθέσεων συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής. Είστε εσείς που υποστηρίζατε τάχα την αριστεία; Μα δεν επρόκειτο τελικά για αριστεία αλλά για τη δική σας υπερβάλλουσα αυτοπεποίθηση. Ως προς αυτό διαβάζω από την αιτιολογική έκθεση: «Τα αναφερόμενα στη μη μοριοδότηση του διδακτορικού σχόλια δεν ενσωματώθηκαν, καθώς προβλέπεται ρητά η συνεκτίμηση της κατοχής διδακτορικού τίτλου σπουδών στο στάδιο της συνέντευξης, ανάλογα με τη συνάφειά του με τη θέση. Η προβλεπόμενη συνέντευξη καλύπτει, επίσης, την εκτίμηση της ψυχικής κατάστασης εκάστου υποψηφίου.” Ωστόσο, ο ν. 4735/2020 προέβλεπε ρητά τη μοριοδότηση του διδακτορικού τίτλου ως τυπικού εκπαιδευτικού προσόντος με 350 μόρια. Πώς δικαιολογεί τώρα η κυβέρνηση της αριστείας αυτή τη μεταστροφή; • Οφείλουμε, επίσης να δούμε προσεκτικά τα χρονικά περιθώρια της διαδικασίας, τα οποία, πέραν του ότι είναι υπερφιλόδοξα, σε πολλές περιπτώσεις δύνανται να καταλήξουν σε ανεπιεικείς λύσεις, πχ το γεγονός ότι σε περίπτωση παραίτησης υποψηφίου που έχει κληθεί σε συνέντευξη (κλήση η οποία γίνεται εντός 3 εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία της συνέντευξης) από την υποψηφιότητά του, ο επόμενος υποψήφιος καλείται σε συνέντευξη για την ήδη καθορισμένη μέρα. Με λίγα λόγια νομοθετείτε και ξανανομοθετείτε τα ίδια, πάντα όμως ενθουσιασμένοι με τους εαυτούς σας. Και μάλιστα προς το χειρότερο. Και ας θυμηθούμε ότι το ΑΣΕΠ είναι ανεξάρτητη αρχή, πώς έχετε φερθεί στις ανεξάρτητες αρχές; Ακούσατε τον κ. Ράμμο και τα όσα κατήγγειλε για τη δίωξη δύο μελών της ΑΔΑΕ γιατί έκαναν τη δουλειά τους; Λυπάμαι, κυρία υπουργέ, αλλά το νομοσχέδιο λειτουργεί ως φύλλο συκής για τον πελατειασμό. Και επιπλέον λειτουργεί και ως μια διαδικαστικοποίηση της επιλογής των ημετέρων. Πρόκειται για νομιμοποίηση του πελατειακού κράτους με διαδικαστικές ψευδοεγγυήσεις. Και εμείς δεν έχουμε καμία διάθεση και πολιτική βούληση να νομιμοποιήσουμε μια τέτοια νοοτροπία, πόσο μάλλον να συναινέσουμε στην απόκρυψή της μέσα από διαδικασίες που τιτλοφορούνται αντικειμενικές αλλά είναι βαθιά ευνοιοκρατικές. Ως θεματοφύλακες και αυθεντικοί υποστηρικτές της εκσυγχρονιστικής προσπάθειας της χώρας, δε μπορούμε να δεχτούμε να βαφτίζεται ο πελατειασμός εκσυγχρονισμός. Αυτό είναι απέναντι στη δική μας λογική, αυτό είναι απέναντι στην κοινή λογική.
ΝΑΓΙΑ ΓΡΗΓΟΡΑΚΟΥ: «ΓΙΑ ΕΝΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ BRANDING ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ Η ΕΜΠΛΟΚΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ, ΠΟΥ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΑΡΑΓΟΥΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΣΤΗ ΧΩΡΑ»
«Οι τομείς του πολιτισμού και της εκπαίδευσης αποτελούν παραδοσιακά έναν ευνοϊκό χώρο για την ανταλλαγή καλών πρακτικών, πληροφοριών, εμπειρογνωμόνων και τεχνογνωσίας», είπε τοποθετούμενη στην Ολομέλεια η Ειδική Αγορήτρια του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, βουλευτής Λακωνίας, Νάγια Γρηγοράκου, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Πολιτισμού με τίτλο: «Κύρωση του Προγράμματος Πολιτιστικών και Εκπαιδευτικών Ανταλλαγών μεταξύ Ελλάδας-Ινδίας για τα έτη 2022-2026». Η βουλευτής Λακωνίας τόνισε πως η Ινδία σήμερα αναπτύσσεται ραγδαία, σημειώνοντας πως σε μια περίοδο ανακατατάξεων για την παγκόσμια κοινότητα η μακρινή χώρα της Ασίας φιλοδοξεί να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο με λύσεις, που αφορούν την κλιματική απειλή, την ενεργειακή μετάβαση, τις νέες τεχνολογίες, την ανάπτυξη της Τεχνητής Νοημοσύνης και τις πανδημίες. «Σε αυτό το πλαίσιο το συζητούμενο σχέδιο νόμου αποκτά άλλη βαρύτητα , καθώς επιβεβαιώνει τους ιστορικούς δεσμούς φιλίας που συνδέουν τις δύο χώρες, οι οποίοι έχουν μακρόχρονη ιστορία, ενώ παράλληλα η εν λόγω κύρωση προωθεί τη συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών στους τομείς του πολιτισμού και της εκπαίδευσης», είπε χαρακτηριστικά η Ειδική Αγορήτρια του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής. Η Νάγια Γρηγοράκου έκανε ξεχωριστή αναφορά στο θέμα της εξωστρέφειας του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού, υπογραμμίζοντας πως η προσήλωση στην πολιτιστική κληρονομιά στερεί από τη χώρα την προβολή του πιο σύγχρονου προφίλ της, ενώ παράλληλα είναι γνωστό ότι ένα σύγχρονο πολιτιστικό branding δεν μπορεί να μην εμπλέκει τους ανθρώπους που αυτή τη στιγμή παράγουν πολιτισμό στη χώρα. Μέσα από αυτή την οπτική πρότεινε τη δημιουργία πλατφόρμας συνδεδεμένης με το Μητρώο Καλλιτεχνών, όπου ενδιαφερόμενοι καλλιτέχνες ή φορείς θα μπορούν να αναζητήσουν φεστιβάλ ή εκθέσεις ή ερευνητικά προγράμματα στην Ινδία για τα οποία θα καλούνται να εκδηλώσουν ενδιαφέρον. Μιλώντας για το θέμα της χρηματοδότησης του κυρούμενου προγράμματος σημείωσε πως είναι αναγκαία η μείωση της γραφειοκρατίας ώστε να εξασφαλίζεται η έγκαιρη χρηματοδότηση των δράσεων, καθώς πολλές ιστορίες στον καλλιτεχνικό χώρο μαρτυρούν πως η μη ευελιξία των χρηματοδοτικών εργαλείων όχι μόνο αποθαρρύνει, αλλά και ακυρώνει τη συμμετοχή καλλιτεχνών σε παρόμοια προγράμματα. Κλείνοντας την τοποθέτηση της η βουλευτής Λακωνίας επεσήμανε πως η προώθηση του ελληνικού πολιτισμού και η στήριξη του με δράσεις εξωστρέφειας παρότι απαιτεί χρόνο και δεν είναι μια φτηνή ιστορία, είναι μια επένδυση που αξίζει να γίνει, καθώς ενισχύει υπαρξιακά τη χώρα, χορηγώντας της ένα ισχυρό ταυτότικο στίγμα στην παγκόσμια κοινότητα.
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΜΕΑ ΘΕΣΜΩΝ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ
Τις τελευταίες ημέρες, παράλληλα με την επισήμως καλούμενη «αναβάθμιση» της έρευνας για το σκάνδαλο των υποκλοπών, δημοσιεύματα αποκαλύπτουν τις πραγματικές διαστάσεις του σκανδάλου της συγκάλυψης. Όπως αποκάλυψε η εφημερίδα «Καθημερινή» , αφαιρέθηκε ο φάκελος των υποκλοπών από τους δύο Εισαγγελείς Πρωτοδικών μόλις επανέφεραν το αίτημα τους προς την ΑΔΑΕ να διασταυρωθεί αν οι 92 στόχοι του predator παρακολουθούνταν και από την ΕΥΠ. Αντικαταστάθηκαν δηλαδή μόλις επιχείρησαν να εξακριβώσουν την ύπαρξη κοινού κέντρου παρακολουθήσεων ΕΥΠ-Predator. Η ενημερωτική ιστοσελίδα «inside story» αποκάλυψε το αδιανόητο: η Εισαγγελέας της ΕΥΠ Βασιλική Βλάχου είχε ενημερωθεί από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα ότι είχε στοχοποιηθεί με το εν λόγω λογισμικό, αλλά η δικαστική λειτουργός σιώπησε μπροστά στην παρανομία. Παράλληλα με δημοσίευμα του «Βήματος» προέκυψε ότι μέλη και στελέχη της ΑΔΑΕ διώκονται, επειδή έκαναν το καθήκον τους, δηλαδή ερεύνησαν την υπόθεση και δεν ενέδωσαν στην επιχειρούμενη φίμωση τους. Είναι φανερό ότι με το πέρασμα του χρόνου, το σκάνδαλο των υποκλοπών βαραίνει όλο και περισσότερο στην πλάτη μιας επικίνδυνης για τους θεσμούς και το κράτος δικαίου κυβέρνησης και ενός Πρωθυπουργού, που είναι ικανός να κάνει τα πάντα για να πετύχει τη συγκάλυψη. Ως ΠΑΣΟΚ - Κίνημα Αλλαγής θα είμαστε εδώ να δώσουμε μάχη για την πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης, την τιμωρία των υπευθύνων και, πάνω από όλα, την προάσπιση της δημοκρατίας και του κράτους δικαίου. |
|
|
|
|
ΔΗΛΩΣΗ ΝΙΚΟΥ ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗ, ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Χρόνια Πολλά. Σήμερα γιορτάζει ο πολιούχος της Θεσσαλονίκης, Άγιος Δημήτριος . Γιορτάζουμε, επίσης, την απελευθέρωση της πόλης και την ενσωμάτωση της στον εθνικό κορμό. Είναι μια μέρα, που πρέπει να αναλογιστούμε τι μπορεί να πετύχει ο ελληνικός λαός ενωμένος, όταν αγωνίζεται για υψηλά ιδανικά. Όμως, είναι και μια δύσκολη μέρα, με όσα συμβαίνουν κοντά στη γειτονιά μας, στη Μέση Ανατολή. Αθώοι άνθρωποι, άμαχοι χάνουν τη ζωή τους στο βωμό του μίσους. Ελπίζουμε γρήγορα να επικρατήσουν οι ψυχραιμότερες φωνές και η διεθνής κοινότητα να επιβάλει τον σεβασμό στα ψηφίσματα του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για να υπάρξει ειρήνη και ευημερία.
8 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ Ε.Σ.Υ. ΤΟ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ ΑΝΟΙΓΕΙ ΤΟΝ ΔΙΑΛΟΓΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ
Ανάρτηση ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης:https://www.facebook.com/pasok.gr/videos/295481273303982/ Με 8 παρεμβάσεις, που παρουσίασε ο Νίκος Ανδρουλάκης προχθες σε ειδική θεματική εκδήλωση στη Νάξο, σχεδιάζουμε την αναγέννηση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και παρουσιάζουμε συνεκτικό σχέδιο για την αντιμετώπιση των προβλημάτων στις δομές υγείας στα νησιά μας. Διαμορφώνουμε μαζί το προοδευτικό μας σχέδιο για μια Ελλάδα ευημερίας, ασφάλειας και δικαιοσύνης. Πλατφόρμα διαβούλευσης: https://digitalsociety.gr/ygeia/
ΠΑΥΛΟΣ ΧΡΗΣΤΙΔΗΣ: "ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥ & ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟ ΔΡΑΣΕΩΝ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΤΟΥ TRAFFICKING"
Τη δημιουργία ενός μηχανισμού που θα στοχεύει στο συντονισμό, την παρακολούθηση και τον έλεγχο της εφαρμογής της δημόσιας πολιτικής για την καταπολέμηση της εμπορίας ανθρώπων και σε επίπεδο διεθνών και ευρωπαϊκών υποχρεώσεων και σε επίπεδο λειτουργίας των αρμόδιων φορέων του δημοσίου, πρότεινε ο Παύλος Χρηστίδης, μιλώντας στην Υποεπιτροπή για την Καταπολέμηση της Εμπορίας και της Εκμετάλλευσης Ανθρώπων της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Ισότητας, Νεολαίας και Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. «Δε νοείται και δε συνάδει με το ευρωπαϊκό κεκτημένο το να υπάρχουν άνθρωποι - σκλάβοι εγκληματικών δικτύων που τους κλέβουν την ελευθερία και τους καταπατούν τα ανθρώπινα δικαιώματά τους. Και προς αυτή την κατεύθυνση οφείλουμε να εργαστούμε», επεσήμανε ο Παύλος Χρηστίδης. «Υπάρχει ένα νομικό πλαίσιο, υπάρχουν νομικά εργαλεία στα χέρια μας, προκειμένου να εκπονήσουμε ένα αποτελεσματικό σχέδιο δράσεων, αλλά δεν τα έχουμε καταφέρει», πρόσθεσε. Στο πλαίσιο δράσεων, το οποίο πρότεινε ο Παύλος Χρηστίδης, εντάσσονται: - Η πληροφόρηση, ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση των παραγωγικών επιχειρήσεων σε ό,τι αφορά την αποφυγή εμπλοκής ανθρώπων - θυμάτων εμπορίας στην παραγωγική αλυσίδα. - Η ετοιμότητα του προσωπικού που εργάζεται σε λιμάνια, αεροδρόμια, τελωνεία, νοσοκομεία να αναγνωρίζει τα σημάδια εκείνα που μπορεί να υποδηλώνουν παράνομη εμπορία ανθρώπων. - Η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών και εφαρμογών για την πρόληψη και διάσωση πιθανών θυμάτων, καθώς και η ανίχνευση ροών ή ξεπλύματος χρήματος που προέρχεται από την εγκληματική δραστηριότητα Εμπορίας Ανθρώπων, για τη μείωση των γραφειοκρατικών διαδικασιών. - Κατάλληλη ενημέρωση και εκπαίδευση των επαγγελματιών που εμπλέκονται στις διαδικασίες αναγνώρισης, παραπομπής των θυτών και αποκατάστασης των θυμάτων. Ο Παύλος Χρηστίδης τόνισε την ανάγκη για συντονισμένη συμμετοχή του συνόλου των αρμόδιων θεσμών διακυβέρνησης και των ενδιαφερόμενων μερών. «Οι προτάσεις μας αποσκοπούν σε μια ολιστική αντιμετώπιση των αναγκών ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης και εκπαίδευσης αναφορικά με την αναγνώριση των θυμάτων εμπορίας και των απαιτούμενων ενεργειών για τη μέριμνα των θυμάτων αυτών και την καταγγελία των θυτών» κατέληξε. |
|
ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΗΣ ΚΟ ΠΑΣΟΚ - ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ ΜΕ ΘΕΜΑ Η ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ
Η γεωργία και η κτηνοτροφία, τα τελευταία χρόνια, είναι ιδιαίτερα εκτεθειμένες στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής. Οι αυξημένες διακυμάνσεις της εποχικότητας διαταράσσουν τους κύκλους γεωργικής παραγωγής, ενώ οι μεταβολές στα πρότυπα βροχόπτωσης και τα ακραία καιρικά φαινόμενα, όπως τα κύματα καύσωνα, τα παρατεταμένα διαστήματα ανομβρίας , οι εκτός εποχής παρατεταμένες βροχοπτώσεις, οι παγετοί, οι αυξημένες θερμοκρασίες κατά τη διάρκεια του χειμώνα, δημιουργούν σοβαρά προβλήματα, στην εύρυθμη λειτουργία των γεωργικών εκμεταλλεύσεων. Οι αστάθμητοι παράγοντες που καλούνται να αντιμετωπίσουν πλέον όλοι όσοι ασχολούνται με τον πρωτογενή τομέα, είναι προφανώς αποτρεπτικοί παράγοντες ενασχόλησης , αφού οι επισφάλειες του κλάδου αυξάνονται διαρκώς. Τα μόνα σίγουρα δεδομένα που έχουν στα χέρια τους οι παράγωγοι, είναι τα καλλιεργητικά έξοδα που θα καταβληθούν για την ολοκλήρωση των απαιτήσεων της παραγωγής τους, ενώ αμφίβολα και αίολα παραμένουν τα έσοδα και οι εισροές τους από την ενασχόληση τους. Ένα τέτοιο πρόβλημα διαφαίνεται πως καλούνται να αντιμετωπίσουν και οι Νέοι Αγρότες του 2021 σε όλη την Επικράτεια , αφού οι απαιτήσεις του προγράμματος ένταξης είναι δεσμευτικές , έχοντας ως βασική και θεμελιώδη υποχρέωση να πραγματοποιήσουν κύκλο εργασιών ( πωλήσεις βάσει του Ε3), που να προέρχονται από γεωργικές δραστηριότητες τουλάχιστον ίσο με το 50% της Τυπικής Απόδοσης του προγράμματος. Δεδομένου ότι ένας νέος αγρότης, του οποίου οι παραγωγές καταστράφηκαν ή είναι μηδαμινές εξαιτίας διάφορων ζημιογόνων αιτιών, μη ασφαλιστικά καλυπτόμενων, χωρίς δική του υπαιτιότητα, δεν είναι σε θέση να εμφανίσει πωλήσεις από αγροτική δραστηριότητα. Ερωτάται ο κ. κ. Υπουργός: Με ποιον τρόπο προτίθεται το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων να επιλύσει το θέμα που προκύπτει με τους Νέους Αγρότες, οι οποίοι επλήγησαν από διάφορα ζημιογόνα αίτια και δεν έχουν την δυνατότητα να τιμολογήσουν προϊόντα της παραγωγής τους, ώστε να μην απενταχθούν από το εν λόγω Πρόγραμμα; Οι ερωτώντες Βουλευτές
Πάνας Απόστολος
Χνάρης Εμμανουήλ
Σταρακά Χριστίνα
Λιακούλη Ευαγγελία
Αχμέτ Ιλχάν
Βατσινά Ελένη
Γιαννακοπούλου Κωνσταντίνα
Γρηγοράκου Παναγιώτα
Καζάνη Αικατερίνη
Κατρίνης Μιχάλης
Κουκουλόπουλος Παρασκευάς
Κωνσταντινόπουλος Οδυσσέας
Μάντζος Δημήτριος
Μιχαηλίδης Σταύρος
Μουλκιώτης Γεώργιος
Μπαράν Μπουρχάν
Μπιάγκης Δημήτριος
Νικητιάδης Γεώργιος
Νικολαΐδης Αναστάσιος
Παπανδρέου Γεώργιος
Παρασκευαΐδης Παναγιώτης
Παραστατίδης Στέφανος
Παρασύρης Φραγκίσκος
Πουλάς Ανδρέας
Σπυριδάκη Αικατερίνη
Τσίμαρης Ιωάννης
Χρηστίδης Παύλος
Χριστοδουλάκης Εμμανουήλ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΝΙΚΟΥ ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗ, ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ (ΣΑΒΒΑΤΟ 28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2023)
Ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης, θα παρακολουθήσει την παρέλαση στρατιωτικών και πολιτικών τμημάτων στη Θεσσαλονίκη για τον εορτασμό της Εθνικής Επετείου της 28ης Οκτωβρίου 1940. |
Δημοσίευση σχολίου