αυξήσεις εισιτηρίων στα δρομολόγια μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας, που διαμορφώνονται πέριξ του 5% περίπου, ανάλογα με τη γραμμή, ισχύουν πλέον για τα ταξίδια από την 1η Ιανουαρίου και μετά. Οι αυξήσεις αυτές αποτελούν επίναυλο περιβαλλοντικής συμμόρφωσης μετά την απόφαση της Ευρωπαϊκής Ενωσης για ένταξη της ακτοπλοΐας από τις αρχές του καινούργιου έτους στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Ρύπων (Emission Trading System ή ETS).
Ανάλογες αυξήσεις στα εισιτήρια αναμένεται να ανακοινωθούν και για τα δρομολόγια προς την Κρήτη και να ισχύσουν από τα μέσα του Ιανουαρίου, ενώ εξαίρεση μέχρι το 2029 έχει εξασφαλιστεί για τα δρομολόγια προς τις Κυκλάδες και τους άλλους νησιωτικούς προορισμούς της χώρας.
Ειδικότερα, οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις αρχής γενομένης από την 1η Ιανουαρίου 2024 υποχρεούνται να έχουν αγοράσει δικαιώματα εκπομπής ρύπων (CO2) από την αγορά ανάλογα με τους ρύπους που παράγουν τα πλοία τους κατά την εκτέλεση των δρομολογίων τους. Πρόκειται για ευρωπαϊκό κανονισμό που αποσκοπεί στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέσω της επιβολής αντικινήτρων στη χρήση συμβατικών καυσίμων και στην επιτάχυνση της διαδικασίας στροφής προς νέα φιλικά προς το περιβάλλον καύσιμα και συστήματα πρόωσης.
Από το 2030 το σύνολο των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων θα πρέπει είτε να έχει αλλάξει συστήματα πρόωσης και καύσιμα, είτε να μειώσει ταχύτητες για να εκπέμπει λιγότερους ρύπους, είτε να πληρώνει για να αγοράζει δικαιώματα εκπομπής ρύπων ή συνδυασμό των παραπάνω.
Ο όμιλος Γκριμάλντι και o όμιλος Attica ενημέρωσαν για τις αυξήσεις σε πρώτη φάση στις γραμμές της Αδριατικής και θα ακολουθήσει μέσα στον Ιανουάριο και ο τιμοκατάλογος για την Κρήτη. Μόνο σε αυτές τις γραμμές μπαίνει το Ευρωπαϊκό Περιβαλλοντικό τέλος. Η Ελλάδα έχει πάρει εξαίρεση έως το 2030 από το EU-ETS για όλα τα πλοία που είναι δρομολογημένα σε γραμμές που συνδέουν νησιά με πληθυσμό λιγότερο των 200.000 κατοίκων.
Οι προσαυξήσεις θα ισχύσουν από 1 Ιανουαρίου του 2024 στα φορτηγά οχήματα και στους επιβάτες.
Δημοσίευση σχολίου