Στο πλαίσιο της τηλεοπτικής του συνέντευξης στην εκπομπή «Κοινωνία ώρα Mega» με τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο και την Ανθή Βούλγαρη, ο Γραμματέας της Κ.Π.Ε. του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Ανδρέας Σπυρόπουλος, αναφέρθηκε στις αντιθεσμικές μεθοδεύσεις της κυβέρνησης για την επιστολική ψήφο.«Ο κ. Μητσοτάκης το καλοκαίρι δήλωνε ότι δεν είμαστε προετοιμασμένοι και δεν υπάρχει ο ανάλογος χρόνος για την επιστολική ψήφο κι επιπλέον ότι πρόκειται για ένα θέμα, που θα δούμε μετά τις ευρωεκλογές. Ένα μήνα πριν, αποφάσισαν να φέρουν το νομοσχέδιο για επιστολική ψήφο των αποδήμων μόνο στις ευρωεκλογές και ξαφνικά με μία τροπολογία της τελευταίας στιγμής επεκτείνεται η ρύθμιση και στις εθνικές εκλογές. Μόλις προχθές η υπουργός Εσωτερικών, Ν. Κεραμέως, είχε αναφέρει ξεκάθαρα σε συνέντευξη της στην ΕΡΤ ότι δεν θα ισχύσει για τις εθνικές εκλογές, καθώς αυτές έχουν άλλο νομοθετικό πλαίσιο, που ρυθμίζεται από το Σύνταγμα με μια ειδική νομολογία» επισήμανε ο κ. Σπυρόπουλος αναδεικνύοντας τα μπρος πίσω της Κυβέρνησης. Μάλιστα διερωτήθηκε: «Ποιος μπορεί να εμπιστευτεί αυτήν την αναξιόπιστη κυβέρνηση η οποία μία λέει το ένα και μία το άλλο; Προσφέραμε συναίνεση και η Κυβέρνηση μας απάντησε με περιφρόνηση κι αλαζονεία». «Δεν είναι ώρα για μικροπολιτικές τακτικές και μικροκομματισμούς αλλά για σοβαρότητα. Το Σύνταγμα προβλέπει ότι σε τέτοιες ευρύτερες αλλαγές στον εκλογικό νόμο χρειάζεται ευρύτερη συνεννόηση και γι’ αυτό απαιτούνται 200 ψήφοι. Άρα, έτσι κι αλλιώς δεν περνάει. Εμείς είμαστε θετικοί στο να ψηφιστεί έτσι όπως προβλέπεται στο σχετικό άρθρο, αλλά ζητάμε να αποσυρθεί άμεσα η συγκεκριμένη τροπολογία και το πλαίσιο που αφορά στους ψηφοφόρους εντός επικρατείας, να αφορά όσους έχουν κώλυμα άσκησης του εκλογικού τους δικαιώματος για λόγους υγείας, ηλικίας, αναπηρίας, εργασίας και σπουδών μακριά από τον κύριο τόπο κατοικίας. Με δυο λόγια, να είμαστε λογικοί απέναντι σε αυτό που ζητά ο ελληνικός λαός και να μην πηγαίνουμε σε παράλογα πράγματα, τα οποία δημιουργούν μια στρεβλή κατάσταση». Σχολιάζοντας τη στάση της Ιεραρχίας σχετικά με το επικείμενο νομοσχέδιο για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών ο κ. Σπυρόπουλος επισήμανε ότι «οφείλουμε να σεβόμαστε και να ακούμε τις απόψεις όλων, όμως η Κυβέρνηση νομοθετεί πάνω στα σύγχρονα προβλήματα της κοινωνίας». «Το ζήτημα εξαρχής τέθηκε σε λανθασμένη κατεύθυνση από τον Πρωθυπουργό» πρόσθεσε ο κ. Σπυρόπουλος υπογραμμίζοντας ότι «το ΠΑΣΟΚ πρωτοστάτησε στις μεγάλες αλλαγές στο οικογενειακό δίκαιο, τη μη αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητες κ.α. Βλέπετε πόσο αναχρονιστική μας φαίνεται σήμερα η σύγκρουση της εποχής για τις ταυτότητες; Η κοινωνία προχωρά μπροστά». «Πρέπει να αφήσουμε τους Βουλευτές του ελληνικού κοινοβουλίου να δουν το τελικό νομοθέτημα. Ζητάμε την άποψη τους επί ενός νομοσχεδίου, που δεν έχουν καν δει. Συζητάμε ένα θέμα για το οποίο έχουν γίνει εντατικά φροντιστήρια στους Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας αλλά οι Βουλευτές της αντιπολίτευσης είναι στο σκοτάδι» επισήμανε ο Γραμματέας της Κ.Π.Ε. του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΤΡΙΝΗΣ: «ΣΥΝΕΙΔΗΤΗ Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΝΑ ΥΠΟΝΟΜΕΥΣΕΙ ΤΗ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟΔΗΜΟΥΣ»
Έντονα επικριτικός απέναντι στις πρακτικές της Κυβέρνησης, στην οποία καταλόγισε αλαζονεία, ακραία καθεστωτική νοοτροπία και τακτικισμό στα όρια του κυνισμού, ήταν ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Μιχάλης Κατρίνης, μιλώντας στη Βουλή κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για την επιστολική ψήφο. Επισήμανε ότι «ο κ. Μητσοτάκης αντιμετωπίζει τα κόμματα της αντιπολίτευσης περίπου ως κομπάρσους, που έχουν την υποχρέωση να βάζουν πλάτη στις επιδιώξεις του. Είναι καιρός να αντιληφθούν όλοι ότι το ΠΑΣΟΚ δεν προσφέρεται για να βάζει πλάτη στον κ.Μητσοτάκη και στην κυβέρνηση του». Αναφερόμενος στην τροπολογία που κατέθεσε η Κυβέρνηση αιφνιδιαστικά τόνισε ότι «η επιλογή της κυβέρνησης ήταν να υπονομεύσει τη συναίνεση. Γιατί δεν την ενδιαφέρει να διευκολύνει τους Έλληνες του εξωτερικού να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα. Την ενδιαφέρει να παγιδεύσει ή να συκοφαντήσει όσους προσέρχονται με πνεύμα συναίνεσης σε αυτή τη συζήτηση». Επισήμανε ότι ο μόνος τρόπος για να μπορέσουμε να αναζητήσουμε έναν κοινό τόπο, είναι να αποσυρθεί αυτή η τροπολογία, να γίνουν οι αναγκαίες αλλαγές στο νομοσχέδιο με αποδοχή της τροπολογίας του ΠΑΣΟΚ και στη συνέχεια να ξεκινήσει διαβούλευση για μια ολοκληρωμένη νομοθετική πρωτοβουλία, ώστε να εφαρμοστεί η επιστολική ψήφος στις εθνικές εκλογές για τους Έλληνες του εξωτερικού έχοντας δει και αξιολογήσει την εφαρμογή της στις ευρωεκλογές. Αναφερόμενος στην επιστολική ψήφο, ο κ. Κατρίνης τόνισε ότι η αντιμετώπιση του φαινομένου της αποχής των πολιτών από τις εκλογές, δεν θα λυθεί με την επιστολική ψήφο. «Η συμμετοχή των πολιτών στις εκλογές συνδέεται με την ανάκτηση της εμπιστοσύνης τους απέναντι στο πολιτικό σύστημα. Όταν μια κυβέρνηση εργαλειοποιεί και επιχειρεί να ελέγξει θεσμούς και ανεξάρτητες αρχές, είναι βέβαιο ότι δεν μπορεί να πείσει ότι έχει ως στόχο την εμβάθυνση της δημοκρατίας. Όταν μια κυβέρνηση επιχειρεί με κάθε μέσο και τρόπο εδώ και ενάμιση χρόνο να μην αποκαλυφθεί η αλήθεια για το σκάνδαλο των υποκλοπών, πιστεύει κανείς ότι οι πρακτικές αυτές δεν γίνονται αντιληπτές από τους πολίτες; Όταν μια κυβέρνηση παρεμποδίζει την έρευνα για το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, όταν επιχειρεί να επιρρίψει τις ευθύνες σε νεκρούς για να διαγράψει τις ευθύνες των δικών της στελεχών, πιστεύει κανείς ότι όλα αυτά δεν έχουν αρνητική επίπτωση στον τρόπο με τον οποίο οι πολίτες αντιλαμβάνονται την πολιτική; Όταν μια κυβέρνηση αφήνει ανυπεράσπιστους τους πολίτες απέναντι στην ακρίβεια, όταν κάνει ότι δεν βλέπει οργανωμένα συμφέροντα που βγάζουν δισεκατομμύρια εις βάρος των πολιτών, τότε η πολιτική παραδίδει την αυτονομία της, χάνει τη χρησιμότητά της, μετατρέπεται σε όμηρο οικονομικών συμφερόντων. Πριν από λίγες ημέρες, ο Πρωθυπουργός έδειξε στους Βουλευτές και τους Υπουργούς του τον δρόμο της αποχής, προκειμένου να μην προκληθεί κυβερνητική κρίση αλλά και ρήγμα στην κοινοβουλευτική του ομάδα. Η εικόνα, όμως, ενός Πρωθυπουργού, που υποδεικνύει ο ίδιος την αποχή στους Βουλευτές του για να κρυφτούν ουσιαστικά και να μην του δημιουργήσουν πρόβλημα, τι μήνυμα δίνει στους πολίτες;»
«Η ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΠΑΡΕΛΑΒΕ ΚΑΜΕΝΗ ΓΗ ΑΠΟ …ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΗΣ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΠΥΡΠΟΛΕΙ Ο,ΤΙ ΕΧΕΙ ΑΠΟΜΕΙΝΕΙ ΣΤΟ Ε.Σ.Υ.»
Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας εξελέγη δύο φορές με σημαία την αναμόρφωση του ΕΣΥ. Κυβερνά ήδη πέντε χρόνια, έχει στα χέρια της ένα επιπλέον οικονομικό εργαλείο το Ταμείο Ανάκαμψης, και παρόλα αυτά η κατάσταση στον τομέα της δημόσιας υγείας επιδεινώνεται συνεχώς. Η Νέα Δημοκρατία παρέλαβε καμένη γη από …τον εαυτό της και τώρα πυρπολεί ό,τι έχει απομείνει στο Ε.Σ.Υ. Στο νοσοκομείο “Αττικόν” τα ράντζα ξεπέρασαν τα 90 κατά την τελευταία εφημερία του. Στο νοσοκομείο Λαμίας με απόφαση του ΚΕΣΥ παύει να είναι κατάλληλη η παιδιατρική κλινική για κέντρο εκπαίδευσης των ειδικευόμενων ιατρών, με όποιον κίνδυνο ελλοχεύει αυτό για την λειτουργία της κλινικής. Στα νοσοκομεία της 3ης και 4ης ΥΠΕ οι αναισθησιολόγοι καλύπτουν το 45% των οργανικών θέσεων και οι λίστες των χειρουργείων αυξάνονται. Οι καταγγελίες από γιατρούς για «εντέλλεσθε» μετακινήσεων από τη μία υγειονομική δομή σε άλλη είναι καθημερινές, οδηγώντας με αυτήν την τακτική τους γιατρούς σε παραιτήσεις. Οι δομές υγείας σε Κρήτη, Νάξο, Ηλεία, Άρτα, Πρέβεζα και Φιλιάτες αντιμετωπίζουν έντονα προβλήματα, ενώ ακόμη και στις πρωτοβάθμιες δομές, όπως ο οίκος Ναύτου, δεν καλύπτονται ούτε οι αποχωρήσεις λόγω συνταξιοδότησης. Η κατάσταση στις δομές υγείας της χώρας είναι ζοφερή και επικίνδυνη, η ταλαιπωρία των πολιτών δεν έχει τέλος και η κυβέρνηση επιλέγει να αντιμετωπίσει την πλήρη αποσάρθρωση του Ε.Σ.Υ., με τη γενναία αύξηση στις αποδοχές των διοικητών των νοσοκομείων έως και 45%! Αιδώς Αργείοι!
Π. ΔΟΥΔΩΝΗΣ: «Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΟΙΡΑΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΠΑ ΤΗΝ ΑΞΙΩΣΗ ΤΟΥ ΑΛΑΘΗΤΟΥ Η ΜΑΛΛΟΝ ΜΟΙΡΑΖΟΤΑΝ, ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ Ο ΠΑΠΑΣ ΑΛΛΑΞΕ ΑΠΟΨΗ»
Παρέμβαση Παναγιώτη Δουδωνή, Βουλευτή Επικρατείας ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής στην Ολομέλεια σχετικά με την τοποθέτηση του Υπ. Επικρατείας, Μάκη Βορίδη Αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία: Υπουργός, που δεν θα ψηφίσει νομοσχέδιο της Κυβέρνησης, λαμβάνει τον λόγο και κατηγορεί την αντιπολίτευση, γιατί δεν θα ψηφίσει άλλο νομοσχέδιο της Κυβέρνησης. Συγχαρητήρια, κ. Βορίδη, είστε ο πρώτος παγκοσμίως. Είπατε ως προς το ζήτημα της τροπολογίας ότι δεν έγινε και τίποτα, δεν αποτελεί σοβαρό θέμα το ότι είναι εκπρόθεσμη για να το συζητήσουμε στην επιτροπή ή στον δημόσιο διάλογο. Απλώς είναι εκλογική νομοθεσία και είναι και internal corporis γιατί το άρθρο 51 παρ. 4 μιλά για 2/3. Τα 2/3 πρέπει να τα γράφουμε σε μια χαρτοπετσέτα, όπως έγραφε κάποτε τα οικονομικά στοιχεία της χώρας το κόμμα σας -που τότε δεν ήταν κόμμα σας-. Αυτή την τροπολογία -για την οποία λέτε ότι είναι κρίσιμος ο ρόλος μας-, δεν είπε ο Πρωθυπουργός ότι θα την επανακαταθέσει μετά τις ευρωεκλογές; Σας ρωτώ: Γιατί δεν αποσύρετε την τροπολογία, που χρειάζεται 200 ψήφους για να περάσει, τη στιγμή που θα την επανακαταθέσετε; Να σας πω γιατί δεν την αποσύρετε; Γιατί αυτή η Κυβέρνηση μοιράζεται με τον Πάπα την αξίωση του αλάθητου ή μάλλον μοιραζόταν, γιατί και ο Πάπας άλλαξε άποψη.
|
|
ΘΑΝΑΣΗΣ ΓΛΑΒΙΝΑΣ: «ΟΙ ΒΟΝΑΠΑΡΤΙΣΜΟΙ ΤΗΣ κ. ΚΕΡΑΜΕΩΣ ΤΟΡΠΙΛΙΖΟΥΝ ΤΗ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΙΚΗ ΨΗΦΟ»Συνέντευξη στην εκπομπή «Ημερολόγιο» του ραδιοφωνικού σταθμού ΣΚΑΙ 100,3 με τον δημοσιογράφο Παύλο Τσίμα παραχώρησε σήμερα ο Εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Θανάσης Γλαβίνας. Κληθείς να σχολιάσει την τροπολογία που φέρνει η Νίκη Κεραμέως για την επιστολική ψήφο, ο Θ. Γλαβίνας υπενθύμισε ότι «υπήρξαν διαβεβαιώσεις πως το ζήτημα δεν θα τεθεί εν προκειμένω αλλά ενδεχομένως σε επόμενο στάδιο. Συμφωνήσαμε και δώσαμε συναίνεση, κάνοντας τις δικές μας προτάσεις με συγκεκριμένη τροπολογία ώστε οι εντός επικρατείας να ψηφίζουν με επιστολική ψήφο, όταν υπάρχει πραγματικό κώλυμα. Σε τέτοια ζητήματα μείζονος ενδιαφέροντος που αφορούν στη λαϊκή κυριαρχία, τουλάχιστον να επιδεικνύουμε την ελάχιστη δυνατή συναίνεση. Το δείξαμε, το πετύχαμε και έρχεται η κ. Κεραμέως και τορπιλίζει αυτήν τη συναίνεση, με μία απαράδεκτη και παράνομη τροπολογία». Σχολιάζοντας την τοποθέτηση της Νίκης Κεραμέως ότι οι απόδημοι βλέπουν το δάσος, ο Εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής σημείωσε πως «επειδή το δάσος έχει σημασία, την καλούμε και δια στόματος του προέδρου να αποσύρει την τροπολογία, εφόσον δεν έχει τις 200 ψήφους, και από εκεί και πέρα να προχωρήσουμε. Εδώ είναι η συναίνεση, στα χέρια της. Για ποιο λόγο δεν την προχωράει; Πιστεύαμε ότι τους τακτικισμούς σε τέτοιου είδους ζητήματα θα τους αφήναμε πίσω ως πολιτικό σύστημα και θα οδεύαμε προς μία ωριμότερη δημοκρατία». Ξεκαθάρισε, ως εκ τούτου, ότι «δεν υπάρχει εμπιστοσύνη και εμείς θα καταψηφίσουμε. Όχι εκδικητικά, αλλά επειδή έχει χαλάσει όλο αυτό το κλίμα συναίνεσης το οποίο είχαμε προσεγγίσει. Εμείς τη συναίνεση την έχουμε ακόμη διαθέσιμη και την προσφέρουμε, αρκεί να αποσυρθεί η τροπολογία. Να δείξει και η Κυβέρνηση ότι καταλαβαίνει και σέβεται τα κόμματα της αντιπολίτευσης». Ο Θανάσης Γλαβίνας υπενθύμισε, παράλληλα, ότι στο ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής «πάντοτε πιστεύουμε στη δύναμη της συναίνεσης και το έχουμε αποδείξει, ειδικότερα με την ψήφο των αποδήμων, όπου συμβάλαμε σε όλες τις ενέργειες, με διορθώσεις που προτείναμε και με τη θετική μας ψήφο. Έπρεπε να την προφυλάξουμε με κάποιο τρόπο και να μην πάμε σε μία διαδικασία πολιτικού ανταγωνισμού, η οποία δυστυχώς διέπεται και από βοναπαρτισμούς της κ. Κεραμέως». Ερωτηθείς, τέλος, για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών, ο Θανάσης Γλαβίνας ενημέρωσε πως «μεθαύριο συνεδριάζει η Κοινοβουλευτική μας Ομάδα, όπου εκεί θα συζητήσουμε ως πράττει μια πολιτική οικογένεια τις όποιες ανησυχίες, αγωνίες, επιφυλάξεις, προσπαθώντας να βρούμε τον καλύτερο δυνατό τρόπο ώστε το ΠΑΣΟΚ συντεταγμένα να κάνει αυτό που οφείλει στη μεταρρυθμιστική του ιστορία. Διότι, το ΠΑΣΟΚ ήταν διαχρονικά στην πρωτοπορία αυτών των εξελίξεων και οφείλει να συνεχίσει να είναι».
|
|
|
ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΔΗΣ: «ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΚΕΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΑΛΗ ΕΝΤΑΞΗ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΟΛΛΑΠΛΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ»
Συζήτηση επίκαιρης ερώτησης Στέφανου Παραστατίδης, Βουλευτή Κιλκίς και υπεύθυνου Κ.Τ.Ε. Παιδείας ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Συζητήθηκε σήμερα στη Βουλή η επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής Κιλκίς και υπεύθυνος του Κ.Τ.Ε. Παιδείας του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Στέφανος Παραστατίδης. Η ερώτηση αφορούσε στα ζητήματα εγκυρότητας και αξιοπιστίας σχετικά με τις διαδικασίες υποβολής προτάσεων και συγγραφής των νέων εγχειριδίων αλλά και σχεδιασμού από την πλευρά της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας για την ένταξη του πολλαπλού βιβλίου στην εκπαιδευτική διαδικασία. Εκ μέρους της κυβέρνησης στα ερωτήματα του κ. Παραστατίδη απάντησε η υφυπουργός Παιδείας κ. Ζέτα Μακρή η οποία επιβεβαίωσε ότι ισχύει το χρονοδιάγραμμα πλήρους εφαρμογής του πολλαπλού βιβλίου όπως έχει ανακοινωθεί μετά από διαδοχικές παρατάσεις. Η αρμόδια υφυπουργός στην απάντησή της έδωσε επίσης στοιχεία σχετικά με τις προτάσεις που κατατέθηκαν και εγκρίθηκαν σε πρώτη φάση από τις επιτροπές αξιολόγησης του Ι.Ε.Π. Δεν έδωσε όμως σαφή απάντηση σχετικά με τη συμμετοχή φροντιστηριακών ομίλων στη διαδικασία, ενώ για τη συμμετοχή συμβούλων του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ανέφερε ότι δεν υπάρχει θεσμικό κώλυμα και παρέπεμψε σε οδηγία του Διοικητικού Συμβουλίου του ΙΕΠ για την εξαίρεσή τους. Αναπάντητα έμειναν τα σημαντικά ερωτήματα που αφορούν στη διαφορετική αντιμετώπιση της Γενικής από την Επαγγελματική εκπαίδευση αφού για την δεύτερη δεν έχει ξεκινήσει ανάλογη διαδικασία. Αναπάντητα έμειναν επίσης τα ερωτήματα που αφορούν προβλήματα που θα ανακύψουν από την κινητικότητα των εκπαιδευτικών σε σχέση με την επιλογή βιβλίου. Περισσότεροι από το ¼ του εκπαιδευτικού προσωπικού, είναι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί με συνέπεια άλλοι να επιλέγουν και άλλοι να καλούνται να διδάξουν τα συγκεκριμένα εγχειρίδια, την επόμενη χρονιά. Οι απαντήσει σχετικά με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και την προσαρμογή της τράπεζας θεμάτων στη νέα πραγματικότητα παρά τις διαβεβαιώσεις της κας υφυπουργού ότι έχουν προβλεφθεί όλες σχετικές διαδικασίες, επιβεβαίωσαν ότι παραμένουν σημαντικά κενά στον σχεδιασμό για την ομαλή ένταξη του θεσμού του πολλαπλού βιβλίου στην διδακτική και μαθησιακή διαδικασία. Σε ένα από τα πλέον γραφειοκρατικά και συγκεντρωτικά εκπαιδευτικά συστήματα στην Ευρώπη, η ουσιαστική ποιοτική αναβάθμιση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, απαιτεί όχι αποσπασματικά μέτρα , αλλά ουσιαστικές αλλαγές στο περιεχόμενο των προγραμμάτων σπουδών, στη διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων, στην ενίσχυση της παιδαγωγικής ελευθερίας και της αυτονομίας του εκπαιδευτικού, στην κουλτούρα του σχολείου. Η συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης του βουλευτή Κιλκίς Στέφανου Παραστατίδη ανέδειξε για μία ακόμη φορά την ανάγκη χάραξης μιας συνολικότερης εκπαιδευτικής πολιτικής που θα έχει ως προϋπόθεση πάντα, τον εθνικό διάλογο για την Παιδεία.
Κ. ΣΠΥΡΙΔΑΚΗ: «Η ΑΝΕΥ ΟΡΩΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΓΑΛΑΖΙΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΣΤΟΝ ΒΙΩΣΙΜΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ».
Ομιλία Κατερίνας Σπυριδάκη, Βουλευτή Λασιθίου & υπεύθυνης Κ.Τ.Ε. Τουρισμού στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Προστασίας Περιβάλλοντος με θέμα: «Οι προοπτικές της γαλάζιας οικονομίας – Βιώσιμος τουρισμός» Ευχαριστώ κυρία Πρόεδρε, Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, Kύριε Γενικέ Γραμματέα, Η γαλάζια οικονομία αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς και ανταγωνιστικούς τομείς της οικονομικής ανάπτυξης και ιδιαίτερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Έχει ως επίκεντρο τη θάλασσα και τη γαλάζια ανάπτυξη. Περιλαμβάνει σειρά συγκεκριμένων οικονομικών δραστηριοτήτων, όπου το πιο σημαντικό είναι ότι είναι αλληλεξαρτημένες και αναπτύσσονται με βάση κοινές ή συναφείς δεξιότητες σε υποδομές και με εξοπλισμούς που μπορούν να κατανέμονται μεταξύ τους. Κρίσιμο σημείο που πρέπει να προσέξουμε στην γαλάζια οικονομία, είναι ότι ένας από τους στόχους της για την αειφορία, είναι η μείωση του αρνητικού περιβαλλοντικού αντίκτυπου των θαλάσσιων κυρίως δραστηριοτήτων, όπως είναι οι εκπομπές ρύπων και η απόρριψη επιβλαβών ουσιών. Πολύ μεγάλο ενδιαφέρον έχει να δούμε την ευρωπαϊκή έκθεση για τη γαλάζια οικονομία, σύμφωνα με την οποία οι δραστηριότητες που σχετίζονται περισσότερο με τον τουρισμό, έχουν να κάνουν με υπηρεσίες διαμονής, υπηρεσίες μεταφορών και άλλες υπηρεσίες, όπως είναι το λιανικό εμπόριο πολιτιστικών και ψυχαγωγικών ειδών και άλλων αγαθών, ενώ επίσης, ίσως θα έπρεπε να λάβουμε υπόψη μας και δραστηριότητες γραφείων, οργανωμένων ταξιδιών και δραστηριότητες ταξιδιωτικών πρακτορείων. Αναζητώντας, λοιπόν, πέρα από τις αντιπροσωπευτικές δραστηριότητες του τουριστικού μοντέλου «ηλίου-θάλασσας», άλλοι αναδυόμενοι υποτομείς, είναι η αγορά της κρουαζιέρας και οι θαλάσσιες υπηρεσίες, όπως ενοικίαση σκαφών αναψυχής, το λεγόμενο yachting. Το 85% των εργαζομένων απασχολείται στον τομέα του παράκτιου και θαλάσσιου τουρισμού, ενώ, συνολικά οι θέσεις εργασίας είναι 600.000. Παρ’ όλα αυτά, ο θαλάσσιος τουρισμός επηρεάζεται πολύ σημαντικά και από τον έτερο σημαντικό πυλώνα των έμβιων θαλάσσιων πόρων που δεν είναι άλλος από τον πρωτογενή τομέα με την αλιεία, την ιχθυοκαλλιέργεια ψαριών, οστρακοειδών, μαλακίων, την επεξεργασία της αλιείας που είναι η συντήρηση, και τη διανομή των προϊόντων αλιείας, που είναι η λιανική ή η χονδρική πώληση. Για να δούμε και λίγο πως δένουν όλα με τον τουρισμό, αποτελεί και βασικό προϊόν διατροφής και προϊόν γαστρονομικό, το οποίο πουλάμε κατά τη θερινή περίοδο στη χώρα μας. Εξίσου, σημαντικές είναι οι λιμενικές δραστηριότητες, οι οποίες εξακολουθούν να διαδραματίζουν βασικό ρόλο στο εμπόριο, την οικονομική ανάπτυξη και φυσικά τη δημιουργία θέσεων εργασίας. Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), το 90% του εμπορίου εμπορευμάτων στην Ευρώπη διέρχεται από περισσότερους από 1.200 λιμένες στα 23 παράκτια κράτη μέλη της ΕΕ. Οι λιμενικές δραστηριότητες αντιπροσώπευαν το 11% των θέσεων εργασίας, το 16% της ΑΠΑ και το 15% των κερδών στη γαλάζια οικονομία. Στην Ελλάδα οι εργαζόμενοι στους λιμένες αγγίζουν τα 15.000 άτομα. Υπάρχουν πολλά λιμάνια στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τα λεγόμενα “green ports”, τα πράσινα λιμάνια, τα οποία μειώνουν τις περιβαλλοντικές και κλιματικές τους επιπτώσεις, ενώ, παράλληλα ενισχύουν τους πράσινους εμπορικούς τους στόλους που είναι μια πολύ σωστή κατεύθυνση. Αυτές οι δραστηριότητες, θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην επίτευξη των στόχων της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας. Στην Ελλάδα, λοιπόν, έχουμε 108 λιμάνια στο Αιγαίο, 33 στο Ιόνιο και 7 στο Λιβυκό με μεγαλύτερο αυτό του Πειραιά, το οποίο και αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης. Το αποτύπωμα, όμως, της γαλάζιας οικονομίας και των θαλάσσιων μεταφορών είναι μεγάλο. Η διεθνής ναυτιλία, καταναλώνει τόσο καύσιμο όσο το σύνολο των ενεργειακών αναγκών της Γερμανίας σαν χώρα, που είναι μια από τις μεγαλύτερες οικονομίες και αντιπροσωπεύει το 2% - 3% των εκπομπών ρύπων διοξειδίου του άνθρακα παγκοσμίως. Και για το λόγο αυτό, το 2018, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός, κατέληξε σε πρώτη συμφωνία για τη μείωση των συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη ναυτιλία τουλάχιστον στο 50% έως το 2050. Άλλη μια πρακτική που οφείλουμε να την στηρίξουμε και να την ενισχύσουμε. Πάμε στο κομμάτι του παράκτιου και θαλάσσιου τουρισμού, όπου αναμφίβολα είναι το μεγαλύτερο κομμάτι της γαλάζιας οικονομίας σε ευρωπαϊκό επίπεδο και αντιστοιχεί στο 62% των θέσεων εργασίας, το 41% της ΑΠΑ και το 34% των κερδών της γαλάζιας οικονομίας. Στην Ελλάδα, πέρα ότι είναι το μεγαλύτερο ποσοστό της εθνικής γαλάζιας οικονομίας, ο παράκτιος τουρισμός είναι και ο πυρήνας της δικής μας εθνικής οικονομίας. Όσον αφορά τον κύκλο εργασιών των επιχειρήσεων του θαλάσσιου και παράκτιου τουρισμού, οι λοιπές σχετικές δαπάνες δημιουργούν 94,4 δισεκατομμύρια ευρώ σε κύκλο εργασιών, ακολουθούμενες από τη διαμονή στα 84 δισεκατομμύρια ευρώ και στη συνέχεια οι μεταφορές με 71,2 δισεκατομμύρια ευρώ. Είναι εξαιρετικά μεγάλα νούμερα. Θα ήθελα να πω, ότι, παρατηρώντας τους τομείς που θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στον παράκτιο και θαλάσσιο τουρισμό στο μέλλον, σίγουρα θα βρούμε μπροστά μας τη θαλάσσια ανανεώσιμη ενέργεια, γαλάζια βιοοικονομία, θαλάσσια ορυκτά και αφαλάτωση. Ο θεματικός τίτλος της σημερινής συνεδρίασης για μένα είναι λίγο ελλιπής. Απουσιάζει η λέξη «βιώσιμη» μπροστά από τον όρο γαλάζια οικονομία. Και αυτό, γιατί ο τουρισμός και η γαλάζια οικονομία δεν διαθέτουν εξ ορισμού βιωσιμότητα ή ανθεκτικότητα. Αντιθέτως, η άνευ όρων ανάπτυξη της γαλάζιας οικονομίας, μπορεί να επιδράσει αρνητικά στο βιώσιμο τουρισμό ή ο υπερτουρισμός να επιδράσει αρνητικά στη βιωσιμότητα της γαλάζιας οικονομίας. Επομένως, μετά την αναγκαία προσθήκη του επιθέτου «βιώσιμη» μπροστά από τη λέξη γαλάζια οικονομία, μπορούμε με βεβαιότητα να διαπιστώσουμε, ότι η βιώσιμη γαλάζια οικονομία και ο βιώσιμος τουρισμός, αποτελούν έννοιες αλληλένδετες συμπληρωματικές και επιδρούν θετικά και καθοριστικά η μία στην άλλη. Σήμερα, λοιπόν, που είμαστε στην εποχή της παγκοσμιοποίησης, της υπερκατανάλωσης των φυσικών πόρων, των κοινωνικοοικονομικών ανισοτήτων και κυρίως της συνεχώς εντεινόμενης κλιματικής κρίσης, κανενός είδους ανάπτυξη δεν θα είναι ανθεκτική, αν δεν λάβει υπόψη της τις υφιστάμενες και μελλοντικές οικονομίες της και τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις που η ίδια επιφέρει. Σήμερα, η χώρα μας χρειάζεται ένα αναπτυξιακό μοντέλο με κοινωνική δικαιοσύνη, με καινοτομία, με αξιοποίηση όλων των δημιουργικών δυνατοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού και των συγκριτικών πλεονεκτημάτων που διαθέτουμε. Πάνω από όλα, με σεβασμό στο ανθρωπογενές, πολιτισμικό, πολιτιστικό αλλά και φυσικό μας περιβάλλον. Για μας, χρειάζεται μια στρατηγική γιατί θα πρέπει να επιδιώκουμε την υιοθέτηση ενός ρεαλιστικού αναπτυξιακού υποδείγματος για τους βασικούς πυλώνες του γαλάζιου παραγωγικού και τουριστικού συστήματος, που να δίνουν έμφαση στην ανανέωση παραδοσιακών κλάδων με προσανατολισμό σε αειφόρες δραστηριότητες, υψηλότερης προστιθέμενης αξίας - κάτι που εφαρμόζουν και άλλες χώρες -, στην προσέγγιση και ενδυνάμωση της εξωστρέφειας του γαλάζιου παραγωγικού συστήματος με σύγχρονους όρους, τον εκσυγχρονισμό και την υιοθέτηση και τη διάδοση νέων τεχνολογιών για ένα καινοτόμο γαλάζιο παραγωγικό οικοσύστημα φιλοξενίας. Η διαφοροποίηση από υφιστάμενες εξειδικεύσεις σε συναφή πεδία, ανάπτυξη νέων οικονομικών δραστηριοτήτων της γαλάζιας τουριστικής παράκτιας επιχειρηματικότητας, μέσω τεχνολογικής ανανέωσης και ανατρεπτικής καινοτομίας, την αξιοποίηση νέων μορφών γαλάζιας τουριστικής καινοτομίας όπως είναι η ανοιχτή καινοτομία, καινοτομία στους χρήστες, η κοινωνική καινοτομία, η καινοτομία στις υπηρεσίες. Αν θέλουμε να έρθουμε λίγο πιο συγκεκριμένα σε προτάσεις, θα μπορούσαμε να έρθουμε στη δημιουργία δομών υποστήριξης γαλάζιας τουριστικής επιχειρηματικότητας, με έμφαση την αειφορία, στη δημιουργία ίσως κοινοτήτων γνώσης “knowledge communities”, με ακαδημαϊκούς φορείς, επιχειρήσεις με έμφαση στη γαλάζια καινοτομία και με έμφαση στον παράκτιο τουρισμό, στη δημιουργία “data warehouse” για λιμενικές παράκτιες περιοχές, το οποίο θα αντλεί δεδομένα και θα οπτικοποιεί όσο το δυνατόν τις τουριστικές ροές. Και για να το συνδέσω με το παρατηρητήριο για τον παράκτιο και θαλάσσιο τουρισμό, είχαμε και τότε τις ενστάσεις μας όχι γιατί ένα παρατηρητήριο δεν είναι χρήσιμο, αλλά, γιατί είναι άλλο ένα παρατηρητήριο και αν δεν εφαρμόσουμε την καθολικότητα στην προσφορά των δεδομένων, δεν θα μπορεί να μας δώσει και τα αποτελέσματα που θέλουμε. Είναι ένας προβληματισμός. Για να γυρίσω, λοιπόν, στο data warehouse, ο στόχος αυτού του πολυκριτιριακού εργαλείου είναι να προτείνει την κατάλληλη μέθοδο, τα κατάλληλα εργαλεία και τα μέσα για την παρουσίαση των ροών επισκεψιμότητας όσον αφορά τους λιμένες, με βάση πολλαπλά κριτήρια και χαρακτηριστικά, ώστε να τους κατευθύνει σε πιο βιώσιμες επιλογές. Θα συνεχίσω με τη διεύρυνση για την εξειδίκευση ενεργειών, για την προσέγγιση και προσέλκυση κατηγοριών των επισκεπτών των θαλάσσιων δραστηριοτήτων, που μπορούν να φέρουν μια αύξηση στην κατά κεφαλήν δαπάνη, να συνεισφέρουν στη δημιουργία νέου εισοδήματος, χωρίς να εξαντλούμε τις υφιστάμενες υποδομές και δυνατότητες της χώρας μας. Στην ανάδειξη των θαλάσσιων τουριστικών προϊόντων, που θα λαμβάνουν υπόψιν το πλούσιο πολιτισμικό και καλλιτεχνικό απόθεμα της χώρας ενισχύοντας παράλληλα, τις τοπικές ιδιαιτερότητες ως στοιχεία που μπορούν να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των τουριστών. Οι λιμένες μπορούν να μετατραπούν, σε χώρους ανοιχτούς με όλη την τοπική κοινότητα, την οικονομία, με δράσεις, με φεστιβάλ, ίσως και με κάποιες εκθέσεις. Στη διεύρυνση της συνεργασίας και της διαδράσης με τον ιδιωτικό τομέα, που είναι πάρα πολύ σημαντικό, με στόχο τον καλύτερο συντονισμό των ενεργειών, τη βελτίωση των τουριστικών θαλάσσιων προϊόντων που ήδη έχουμε, τη δημιουργία νέων, και την τόνωση της τουριστικής και γαλάζιας οικονομίας της χώρας μας. Επίσης, την αξιοποίηση των δυνατοτήτων χρηματοδότησης, από ευρωπαϊκά και εθνικά προγράμματα στο πλαίσιο ενίσχυσης της γαλάζιας επιχειρηματικότητας. Ανάληψη της ευθύνης, σε συνεργασία με την Κυβέρνηση και τους εμπλεκόμενους φορείς για την διαμόρφωση ενός χωροταξικού-θεσμικού πλαισίου, για τον παράκτιο θαλάσσιο τουρισμό. Σε ένα πρόγραμμα ενίσχυσης των παράκτιων θαλάσσιων τουριστικών επιχειρήσεων, με εφαρμογή των «δεικτών αειφορίας», “Environmental, Social and Governance” και τα “SDGs” που είναι τα “Sustainable Development Goals” σε πρόγραμμα που είναι πολύ βασικό για την εφαρμογή δράσεων συμπερίληψης, και τη δημιουργία του πρώτου “Full Inclusive” παράκτιου θαλάσσιου προορισμού στη χώρα μας. Η δίκαιη ανάπτυξη οφείλει να αποτελεί βασικό πυλώνα τόσο της βιώσιμης γαλάζιας οικονομίας όσο και του βιώσιμου τουρισμού. Οφείλουν οι επαγγελματίες όλων των κλάδων να γνωρίζουν και να ενσωματώνουν τους στόχους της στις δραστηριότητες τους. Κυρίως όμως οι πολιτικοί οφείλουμε να επαναδιατυπωσουμε τα μελλοντικά αναπτυξιακά σχέδια αναθεωρώντας τις ασκούμενες πολιτικές του σήμερα. Να επενδύσουμε, να δώσουμε έμφαση και περιεχόμενο στις έννοιες της ανθεκτικότητας, της βιωσιμότητας, της προστασίας του περιβάλλοντος και της θωράκισης έναντι των επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης. Χωρίς φυσικά να αγνοείται η ανάγκη της οικονομικής ανταγωνιστικότητας και ευρωστίας αλλά όχι όλα θυσία στον βωμό του κέρδους. Ως μία χώρα με έντονη νησιωτικότητα, που έχουμε μεγάλη ακτογραμμή, ο βαθμός εξάρτησης από τη θάλασσα και τις υδάτινες οδούς είναι αρκετά μεγάλος, και η αναγκαιότητα για την βιώσιμη χρήση των υδατικών πόρων είναι πολύ υψηλή. Η «γαλάζια οικονομία» περιλαμβάνει οικονομικούς τομείς, όπως αναφέραμε τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τα υπεράκτια αιολικά πάρκα, τον παράκτιο τουρισμό, την αλιεία, τη θαλάσσια μεταφορά και πολλά άλλα. Καλούμαστε, λοιπόν με βάση τα συμπεράσματα του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη βιώσιμη «γαλάζια οικονομία», να προβούμε σε μια βιώσιμη διαχείριση των θαλασσών, των λιμένων μας, των μαρινών μας, και να προωθήσουμε την ανάπτυξη ανανεώσιμης ενέργειας από θαλάσσιες πηγές, ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού, και της παράκτιας οικονομίας, την προώθηση διατήρησης βιώσιμης χρήσης των θαλάσσιων πόρων, με στόχο πάντα την ανάπτυξη της ανθεκτικότητας, των θαλασσών, την ανάσχεση της απώλειας της βιοποικιλότητας, ενόψει της κλιματικής αλλαγής. Σίγουρα όλα αυτά ακούγονται πολύ εμπνευσμένα και μεγαλόπνοα λόγια, αλλά απ’ το να φύγουμε από τους βαρυσήμαντους τίτλους και να μπορέσουμε με όρους πολιτικής ορθότητας να καλύψουμε κάποιες αμέλειες ή ασυνέπειες που υπήρξαν. Υπάρχουν, όμως, κάποια σημεία τα οποία χρήζουν απαντήσεων. Το πιο πρόσφατο είναι το παράδειγμα της 21ης Δεκεμβρίου του 2023, όπου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να παραπέμψει τη χώρα μας στο δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, επειδή δεν διασφάλισε την ορθή εφαρμογή της οδηγίας 2014/89 για τον θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό. Η μη συμμόρφωση με την οδηγία, θέτει σε επισφάλεια τη βιώσιμη ανάπτυξη των θαλάσσιων οικονομιών, τη βιώσιμη ανάπτυξη των θαλάσσιων περιοχών, και τη βιώσιμη χρήση των θαλάσσιων πόρων. Πώς λοιπόν μπορούμε να μιλάμε για τη χρήση των θαλάσσιων πόρων και για ανθεκτικότητα ή για ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, όταν δεν έχουμε το χωροταξικό, δηλαδή όταν δεν ξέρουμε πού μπορούμε να κάνουμε τί, χωρίς να υπάρχει ένα όραμα, χωρίς να υπάρχει μια ολιστική στρατηγική σε βάθος δεκαετίας, που να θέτει σε κίνηση όλες τις παραγωγικές δυνάμεις της χώρας με βέλτιστο τρόπο και κύριο γνώμονα τη διασφάλιση της ευημερίας των τωρινών, αλλά και των μελλοντικών γενεών στις οποίες οφείλουμε να κληροδοτήσουμε, ένα περιβάλλον ασφάλειας, επάρκειας, αειφορίας, χωρίς να τα θυσιάσουμε όλα στην αλόγιστη χρήση του κέρδους. Ένα άλλο κομμάτι, είναι το τί σημαίνει «βιώσιμο». Κατά την Ευρωπαϊκή Ένωση «γαλάζια οικονομία» είναι βιώσιμη, όταν δεν επηρεάζει άλλες μορφές οικονομίας και όταν δεν αφήνει ένα χαμηλό κοινωνικό αποτύπωμα χαμηλό. Αναφορικά με την ανάπτυξη των ΥΑΠ και σύμφωνα με Αναφορές που έχουμε καταθέσει, αναρωτιέμαι πόσο κοστολογείται η θυσία ενός “Brand” στα πλαίσια μίας άλλης μορφής «γαλάζιας οικονομίας», όπως η ανάπτυξη της αιολικής ενέργειας; Γιατί, γαλάζια η μια οικονομία, γαλάζια οικονομία και η άλλη. Πρέπει, να μπορούν να συνυπάρχουν για να μπορεί να διασφαλίζεται η βιωσιμότητα. Ένα άλλο ζήτημα αφορά την αλιεία, και ειδικά στην περιοχή από την οποία προέρχομαι, ο ντόπιος πληθυσμός έχει παραδοσιακούς, πολιτισμικούς και οικονομικής φύσεως δεσμούς με τη θάλασσα. Θέλω, να αναφερθώ στο ζήτημα των χωροκατακτητικών-ξένων ειδών, που είναι μια βασική απειλή για τη βιοποικιλότητα και συγκεκριμένα τα λογόψαρα και τα λαγοκέφαλα, που εμείς έχουμε στη δική μας περιοχή. Η εισβολή αυτού του είδους φέρει, οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις, οι πληθυσμοί αυξάνονται, εξαπλώνονται γρήγορα και υπάρχει κίνδυνος για τη δημόσια υγεία, αλλά και για τις οικονομικές δραστηριότητες του αλιευτικού τομέα. Το είδος του λαγοκέφαλου, δεν έχει ενταχθεί ως σήμερα στον κατάλογο των χωροκατακτητικών ξένων ειδών, ενωσιακού ενδιαφέροντος, αλλά ούτε και στο εθνικό κατάλογο, μιας και το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, δήλωσε ότι ο λαγοκέφαλος, είναι μεταξύ των προτεινόμενων ειδών για ένταξη στον κατάλογο των χωροκατακτητικών ειδών. Τέλος, να ρίξουμε μια ματιά στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την αναβάθμιση των τουριστικών λιμένων της χώρας μας. Μια δράση προϋπολογισμού 139 εκατομμυρίων ευρώ και δεδομένων των αυστηρών χρονικών ορίων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και της υφιστάμενης γραφειοκρατίας, που όλοι γνωρίζουμε ότι υπάρχει, η δράση αυτή, θα έπρεπε να έχει ξεκινήσει νωρίτερα και δεν ξέρω αν τα χρονικά όρια μας είναι επαρκή, μιας και 31/1 κλείνουν οι αιτήσεις. Αναφέρθηκα πρωτύτερα στη σύνδεση αλλά και την αλληλεπίδραση τουρισμού και γαλάζιας οικονομίας. Αυτό γίνεται αντιληπτό αν σκεφτούμε πώς αλληλεπιδρούν ο παράκτιος τουρισμός με την αλιεία, την ιχθυοκαλλιέργεια, τις θαλάσσιες μεταφορές… είναι αλληλένδετα. Συνεπώς, δεν μπορούμε να προχωρήσουμε χωρίς εθνικό στρατηγικό σχεδιασμό, δεν μπορούμε να προχωρήσουμε με πρόχειρους σχεδιασμούς και με μόνο πολιτικές σκοπιμότητες του σήμερα, χωρίς να λαμβάνουμε υπόψη μας το αύριο. Σας ευχαριστώ, πάρα πολύ.
ΣΥΛΛΥΠΗΤΗΡΙΟ ΜΗΝΥΜΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΗΣ ΑΙΜΙΛΙΑΣ ΓΕΡΟΥΛΑΝΟΥ
Ο Τομέας Πολιτισμού του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής και η Υπεύθυνη Κ.Τ.Ε. Πολιτισμού, Βουλευτής Λακωνίας Νάγια Γρηγοράκου αποχαιρετούν τη σπουδαία αρχαιολόγο-βυζαντινολόγο Αιμιλία Καλλιγά – Γερουλάνου. Φοίτησε στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών. Εργάστηκε δίπλα στον βυζαντινολόγο Μανόλη Χατζηδάκη για την έκθεση "Η Βυζαντινή Τέχνη, Τέχνη Ευρωπαϊκή" το 1964 στο Ζάππειο και στη συνέχεια στο Μουσείο Μπενάκη, το οποίο είχε ιδρύσει ο παππούς της, Αντώνης Μπενάκης. Εκεί οργάνωσε το πρώτο φωτογραφικό αρχείο στην Ελλάδα. Tο 2000 έγινε μέλος της Διοικητικής Επιτροπής του Μουσείου Μπενάκη και από το 2005 έως το 2018 διετέλεσε πρόεδρος του. Η συμβολή της στον πολιτισμό αφήνει παρακαταθήκη στις νεότερες γενιές Ως δημοτική σύμβουλος, επικεφαλής του Οργανισμού Νεολαίας και Άθλησης, αργότερα του Πνευματικού Κέντρου, αλλά και ως αντιδήμαρχος, η Αιμιλία Γερουλάνου εργάστηκε ακατάπαυστα για την προαγωγή των κοινωνικών, πολιτιστικών και αθλητικών δραστηριοτήτων στην Αθήνα. Επίσης ήταν ανεκτίμητη η συνεισφορά της στη διαπαραταξιακή επιτροπή για τους πρόσφυγες και στην αναπτυξιακή εταιρεία του Δήμου Αθηναίων καθώς και η παρουσία της στο Δ.Σ. του δημοτικού ραδιοφωνικού σταθμού “Αθήνα 9,84”. Παντρεύτηκε με τον Μαρίνο Γερουλάνο και απέκτησαν τέσσερα παιδιά, τρεις κόρες και έναν γιο, τον βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Παύλο Γερουλάνο, στους οποίους εκφράζουμε τα ειλικρινή μας συλλυπητήρια.
|
|
Α. ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ: «ΚΑΤΑΘΕΤΟΥΜΕ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ & ΑΝΑΜΕΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ»
Ομιλία Αναστάσιου Νικολαΐδη, Βουλευτή Δράμας & υπεύθυνου Κ.Τ.Ε. Αθλητισμού ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων Στη συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, επί του νομοσχεδίου για τη βία στον χώρο του αθλητισμού, τοποθετήθηκε ως εισηγητής του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής ο Αναστάσιος Νικολαΐδης, υπεύθυνος του Κοινοβουλευτικού Τομέα Ευθύνης Αθλητισμού. Ο κ. Νικολαΐδης αποσαφήνισε πως το νομοσχέδιο δεν αποτελεί την αναμενόμενη πρωτοβουλία για την αντιμετώπιση των φαινομένων οπαδικής βίας, που συγκλονίζουν την ελληνική κοινωνία και είχαν ως τραγικό απολογισμό τρεις δολοφονίες συνανθρώπων μας τα τελευταία δύο χρόνια. Οι παρεμβάσεις που προτείνονται από πλευράς κυβέρνησης, αποτελούν κυρίως ήδη θεσμοθετημένα μέτρα τα οποία ουδέποτε εφαρμόστηκαν στην πράξη. Παράλληλα, δεν υπάρχει ουσιαστική μέριμνα για την αντιμετώπιση φαινομένων οπαδικής βίας εκτός γηπέδων και εκτός πλαισίου διεξαγωγής αθλητικών συναντήσεων. Ο κ. Νικολαΐδης, στο πλαίσιο της τοποθέτησής του, κατέθεσε συγκεκριμένη δέσμη προτάσεων, προκειμένου η ηγεσία του Υπουργείου Αθλητισμού να τις ενσωματώσει στο νομοσχέδιο. Συγκεκριμένα ζήτησε να δοθεί έμφαση στην πρόληψη ακραίων συμπεριφορών μέσω της Παιδείας και της ένταξης σχετικών δράσεων καταπολέμησης της αθλητικής βίας σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Συνδυαστικά απαιτείται και η προβολή θετικών προτύπων, καθώς και η ενεργοποίηση αθλητών, εν ενεργεία και παλαιμάχων. Όσον αφορά στην επιβολή ποινών σε όσους εμπλέκονται σε οπαδικά επεισόδια, ο κ. Νικολαΐδης επεσήμανε πως πρόταση του ΠΑΣΟΚ είναι η ισόβια αποβολή από κάθε αθλητική δραστηριότητα σε κατηγορούμενους για αδικήματα που σχετίζονται με την οπαδική βία και η άρση της κύρωσης σε περίπτωση αθωωτικής απόφασης. Επίσης, ο κ. Νικολαΐδης πρότεινε το αυτόματο μπλοκάρισμα του τουρνικέ κάθε θύρας γηπέδου μετά τη συμπλήρωση του δηλωμένου αριθμού χωρητικότητας, έτσι ώστε να αποφευχθούν σημαντικοί κίνδυνοι για τη σωματική ακεραιότητα των φίλαθλων, αλλά και την απαγόρευση ανάρτησης πανό αντίπαλων ομάδων στις αθλητικές συναντήσεις, καθώς πρόκειται ουσιαστικά για διαφήμιση παράνομων ενεργειών που τροφοδοτούν τον φαύλο κύκλο της βίας. Τέλος, ο κ. Νικολαΐδης κατέθεσε και τις εξής προτάσεις: · Δημιουργία Ταμείου Μόνιμης Χρηματοδότησης καινοτόμων ερευνών, τεκμηριωμένων παρεμβάσεων και εκπαίδευσης για τη βία στον αθλητισμό και την αθλητική συμμετοχή, με πόρους από τα έσοδα των ομάδων και με συμμετοχή της πολιτείας. · Δημιουργία κώδικα δεοντολογίας όλων των παραγόντων (ομάδων, συνδέσμων, ιδιοκτητών, θεσμικών οργάνων αθλητισμού και αρχών διοργάνωσης αθλητικών διοργανώσεων) και σύνταξη ενός αθλητικού – κοινωνικού συμβολαίου συνευθύνης.
Ε. ΛΙΑΚΟΥΛΗ: «ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΡΩΤΑΚΟΥΣΤΗ ΚΑΙ ΗΘΙΚΑ ΑΝΗΚΟΥΣΤΗ Η ΤΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΝΔ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΙΚΗ ΨΗΦΟ»
Στην Ολομέλεια της Βουλής τοποθετήθηκε η Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής και Βουλευτής Λάρισας Ευαγγελία Λιακούλη, επί του νομοσχεδίου του Υπουργείου Εσωτερικών για τις νέες διατάξεις που αφορούν τις Ευρωεκλογές, αλλά και τις θεσμικά ανεπίτρεπτες, κοινοβουλευτικές «ακροβασίες», όπωςκαι τα εκβιαστικά διλήμματα της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας για την επέκταση του δικαιώματος της επιστολικής ψήφου, πέραν των όσων αρχικά συμφωνήθηκαν και χωρίς καμία πρότερη διαβούλευση με τα άλλα κόμματα. Μάλιστα, η Λαρισαία Βουλευτής αναρωτήθηκε πως πιστεύει η Κυβέρνηση -όταν επιδίδεται σε τέτοια «παιχνίδια» με τους θεσμούς- «ότι θα κάνει τους ήδη εκθετικά απέχοντες από τις εκλογές πολίτες και ιδίως τους νέους, να επιστρέψουν στις πολιτικές διαδικασίες, όταν οι ξαφνικές μεταστροφές της σε βασικά ζητήματα των δημοκρατικών διαδικασιών, αποπνέουν μικροκομματισμό και εκτροπή, αν όχι τάσεις “κοινοβουλευτικής απολυταρχίας”». Η Ευαγγελία Λιακούλη καταλόγισε στην κυβέρνηση ότι το τρέχον “νομοθετικό πραξικόπημα” της αυθαίρετης επέκτασης του δικαιώματος της επιστολικής ψήφου, «ου γαρ ήλθεν μόνον», αφού αυτό αποτελεί μια συνηθισμένη κυβερνητική τακτική που επιβεβαιώνεται πολύ καιρό τώρα από το “στραγγαλισμό” των θεσμών, των ανεξάρτητων αρχών και των επιτροπών της Βουλής που διερευνούν κυβερνητικά σκάνδαλα. Αλλά η πρωτάκουστη πολιτικά, όσο και ανήκουστη ηθικά, νομοθετική εκτροπή της Νέας Δημοκρατίας για την επιστολική ψήφο, με αποφάσεις πίσω από «κλειστές πόρτες» και στη λογική του «αποφασίζωμεν και διαττάσσωμεν», έχει πολλές φορές ξανασυμβεί σε άλλες νομοθετικές της πρωτοβουλίες, επεσήμανε η βουλευτής Λάρισας: «Όπως με τη δημόσια διοίκηση που η κυβέρνηση την “κόβει και τη ράβει” στα μέτρα της ή την Τοπική Αυτοδιοίκηση που κατάντησε υποτελής του κεντρικού κράτους». Η Ε. Λιακούλη, ωστόσο,υπενθύμισε, ότι τόσο η ίδια, ως ειδική αγορήτρια σε πρότερα νομοσχέδια του υπουργείου Εσωτερικών, όσο και το ΠΑΣΟΚ ολόκληρο, και ιδίως δια του κ. Σκανδαλίδη, είχαν πρωταγωνιστήσει στις διαδικασίες για την ορθολογική θεσμοθέτηση της επιστολικής ψήφου στους Ομογενείς, αλλά όχι όπως τώρα εισάγεται με την απολύτως εκτός λογικής τροπολογία της Νέας Δημοκρατίας «μιας επιστολικής ψήφου και για ψηφοφόρους εντός της χώρας, που επ’ ουδενί κωλύονται να πάνε στην κάλπη, χωρίς κανένα εμπόδιο!»
«Πρόκειται για ένα ‘’νομοθετικό πραξικόπημα’’ μέσα στη νύχτα, που φανερώνει τον πολιτικό αμοραλισμό της κυβέρνησης, με την αλαζονεία της και τον τυχοδιωκτισμό της ‘’σε πρώτο πλάνο’’, αφού ‘’πυρπολήθηκαν’’ όλες οι πρότερες προσπάθειες συνεννόησης των τριών μεγάλων κομμάτων, οι οποίες είχαν πει ‘’ναι επί της αρχής’’, με διορθώσεις, προσθήκες, αλλά και ασφαλιστικές δικλείδες, χωρίς βέβαια να συμφωνήσουν στην χύδην υιοθέτηση πρωτοφανών εκλογικών διαδικασιών που σε καμία άλλη πολιτισμένη χώρα δεν εφαρμόζονται», υπογράμμισε με έμφαση η Λαρισαία Βουλευτής.
|
|
|
ΔΗΛΩΣΗ ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΔΗ, ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΚΙΛΚΙΣ & ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Εμείς λέμε “ναι” στις κινητοποιήσεις, “ναι” στις διεκδικήσεις, “ναι” και στα ανοιχτά πανεπιστήμια. Είναι ζητούμενο η ελεύθερη και η απρόσκοπτη λειτουργία των πανεπιστημίων. Είναι δικαίωμα και οι αγώνες των πολιτών για τις ιδέες τους. Οι μάχες δεν πρέπει να δίνονται, αλλά και να κερδίζονται. Και βασική προϋπόθεση, γι’ αυτό δεν είναι η απομόνωση, αλλά οι μέγιστες δυνατές κοινωνικές συμμαχίες. |
|
|
Δημοσίευση σχολίου