Στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης διαφάνειας και της τόνωσης του ανταγωνισμού κινούνται οι νέες, άμεσες, παρεμβάσεις που θα ανακοινώσει σήμερα η κυβέρνηση στην προσπάθεια της να χαλιναγωγήσει το κύμα ακρίβειας.
Οι σχετικές ανακοινώσεις απ’ τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη αναμένονται κατά τη διάρκεια σύσκεψης στο Μέγαρο Μαξίμου που έχει προγραμματιστεί στις 10.00 το πρωί ενώ θα ακολουθήσει το μεσημέρι συνέντευξη Τύπου του υπ. Ανάπτυξης κ. Κώστα Σκρέκα για την αναλυτική παρουσίαση των παρεμβάσεων.
Οι τελευταίες, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, θα εστιάζουν αφενός σε έξι βασικές κατηγορίες προϊόντων: το βρεφικό γάλα, τις βρεφικές πάνες, τα σαμπουάν, τα αφρόλουτρα, τις οδοντόκρεμες και τα απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων και πιάτων.
Αφετέρου οι παρεμβάσεις θα επιχειρήσουν να τροποποιήσουν τη διαδικασία με την οποία σήμερα οι εταιρείες τιμολογούν πραγματικά τα προϊόντα τους θέτοντας ξεκάθαρους κανόνες στα λεγόμενα «πιστωτικά» τιμολόγια. Κι αυτό καθώς κρίνεται πως με το συγκεκριμένο τρόπο ενισχύεται η αδιαφάνεια στην αγορά.
Σημειώνεται πως πρόσφατα η Επιτροπή Ανταγωνισμού μέσα απ’ την πανευρωπαϊκή σύγκριση τιμών που έκανε στην αγορά του βρεφικού γάλακτος στο πλαίσιο της «χαρτογράφησης» της ελληνικής αγοράς κατέληξε στο συμπέρασμα πως η τιμή του είναι, ανάλογα το προϊόν, από 30% ως 213% ακριβότερη στην ελληνική αγορά! Αντίστοιχη έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού πριν από περίπου ένα χρόνο είχε καταδείξει επίσης πως στην Ελλάδα πωλούνται από 113,92% ως 361% ακριβότερα τα απορρυπαντικά ρούχων των δύο μεγαλύτερων πολυεθνικών σε σχέση με την φθηνότερη χώρα της ΕΕ, που είναι η Ιρλανδία.
Κάτι που είναι ορατό και στα ψηφιακά εργαλεία, τα οποία πλέον χρησιμοποιούν οι ελεγκτικές και εποπτικές Αρχές με δεδομένο πως αντίστοιχη εικόνα με αυτή που περιγράφει η Επιτροπή Ανταγωνισμού στα πορίσματα της έχει και η ΔΙΜΕΑ.
Οι κανόνες λειτουργίας
Οι προσφορές
Γι’ αυτό και ο υπ. Ανάπτυξης κ. Κώστας Σκρέκας έχει δηλώσει πως στην πρόθεση του ευρύτερου σχεδιασμού είναι να απαγορευτεί και η δυνατότητα να προβάλλεται ένα προϊόν ότι είναι σε προσφορά αφού πρώτα έχει προηγηθεί ανατίμηση του.
Εντατικοποίηση ελέγχων
Παράλληλα όμως, και καθώς ξεκίνησε η περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων, είναι σε εξέλιξη εντατικοί έλεγχοι της ΔΙΜΕΑ προκειμένου να αποφευχθούν νέα φαινόμενα παραπλανητικών εκπτώσεων ενώ από τον επόμενο μήνα στο στόχαστρο αναμένεται να μπουν και οι νέες επαγγελματικές ομάδες που πλέον υποχρεούνται να διαθέτουν POS (λαϊκές αγορές, ταξί κ.ο.κ.).
Ιδιαίτερη προσοχή το προσεχές διάστημα θα δοθεί επίσης σε τομείς που έως σήμερα δεν είχαν βρεθεί σε στενό κλοιό. Κάτι που φάνηκε εξάλλου την περασμένη εβδομάδα από το τσουχτερό πρόστιμο που επιβλήθηκε στην εταιρεία ΑΓΗΝΩΡ του Ομίλου Τουρνικιώτη, διανομέα των κλιματιστικών της Mitsubishi και συνεργάτη των MIDEA και TCL, για αθέμιτη κερδοφορία μέσω του προγράμματος «Ανακυκλώνω, Αλλάζω Συσκευή».
Σύμφωνα με στοιχεία του υπ. Ανάπτυξης η παραβατικότητα επί των ελέγχων που διεξάγει η ΔΙΜΕΑ έχει υποχωρήσει κάτω απ’ το 10% από 15% που ήταν πριν. Εξέλιξη, που σύμφωνα με τον κ. Σκέρτσο, δείχνει πως τα πρόστιμα αποδίδουν
Δημοσίευση σχολίου