Κοινοβουλευτική παρέμβαση της Κ. Σπυριδάκη για τις «Λειτουργικές Αστοχίες και Προχειρότητα του ΥΠΑΙΘΑ εις βάρος των Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών»

 

Τα τεχνικά προβλήματα και τις λειτουργικές αστοχίες της πλατφόρμας anaplirotes.gov.gr κατά τη διαδικασία της σύναψης των ψηφιακών συμβάσεων εργασίας των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, καθώς επίσης και την προχειρότητα του Υπουργείου Παιδείας έφερε στη Βουλή με Ερώτηση η Βουλευτής Λασιθίου ΠΑΣΟΚ, κα Κατερίνα Σπυριδάκη. Στην εν λόγω Κοινοβουλευτική πρωτοβουλία της κας Σπυριδάκη συνυπογράφει και ο Βουλευτής Κιλκίς και Τομεάρχης Παιδείας, κ. Στέφανος Παραστατίδης.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:

ΠΡΟΣ:

τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κ. Κυριάκο Πιερρακάκη 

την Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, κα Νίκη Κεραμέως
τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Δημήτριο Παπαστεργίου 

ΘΕΜΑ: « Τεχνικά Προβλήματα και Λειτουργικές Αστοχίες της Πλατφόρμας anaplirotes.gov.gr κατά τη Διαδικασία Σύναψης των Ψηφιακών Συμβάσεων Εργασίας των Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών » 

Κυρία Υπουργέ, 

Κύριοι Υπουργοί, 

Για άλλη μια φορά, οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ήρθαν αντιμέτωποι με την προχειρότητα και τις αστοχίες στις διαδικασίες που αφορούν τη σύναψη των ψηφιακών συμβάσεων εργασίας τους. Συγκεκριμένα, στις 5 Σεπτεμβρίου 2024, η ψηφιακή πλατφόρμα anaplirotes.gov.gr δεν ανταποκρινόταν στις ανάγκες των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που προσπαθούσαν να υπογράψουν τις συμβάσεις τους και να διασφαλίσουν την ανάληψη της υπηρεσίας. 

Η πλατφόρμα αντιμετώπιζε τεχνικά προβλήματα, εμφανίζοντας λάθη ή μη εμφανίζοντας καθόλου τα απαραίτητα στοιχεία για τη σύναψη των συμβάσεων. Παρά το γεγονός ότι το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε παράταση της διαδικασίας μέχρι τις 19:00 το απόγευμα της ίδιας ημέρας, το πρόβλημα δεν επιλύθηκε, με αρκετούς εκπαιδευτικούς να βρίσκονται «στον αέρα». 

Σε μια εποχή όπου θα έπρεπε η σωστή εφαρμογή της τεχνολογίας να βελτιώνει την αποτελεσματικότητα της Δημόσιας Διοίκησης, βλέπουμε ότι η βασική λειτουργία μιας πλατφόρμας που επηρεάζει χιλιάδες εργαζόμενους εκπαιδευτικούς στην πράξη να αποτυγχάνει. Η Κυβέρνηση και τα αρμόδια Υπουργεία διαφημίζουν τον «ψηφιακό μετασχηματισμό» ως ένα από τα μεγάλα επιτεύγματά τους, αλλά οι αστοχίες αυτές αποδεικνύουν την προχειρότητα με την οποία έχουν εφαρμοστεί οι υποδομές. 

Ακόμα ένα στοιχείο της προχειρότητας του Υπουργείου Παιδείας αποτυπώνεται και στην απόφασή του να σταλούν τα μηνύματα πρόσληψης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών μέσα στα μεσάνυχτα, και βάσει αρκετών μαρτυριών είχαμε πολλές περιπτώσεις που τα μηνύματα πήγαν και τρεις τα ξημερώματα (!). 

Δεδομένου ότι η ανάγκη για σοβαρή και υπεύθυνη διαχείριση των διαδικασιών του Δημόσιου Τομέα είναι επιτακτική,
Δεδομένου ότι τέτοιες αποτυχίες δεν πρέπει να επαναληφθούν, ειδικά όταν επηρεάζουν το βιοπορισμό και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, 

Ερωτάσθε κκ. Υπουργοί: 

  1. Για ποιους λόγους προέκυψε αυτή η κατάσταση και ποιος είναι υπεύθυνος για τη λειτουργία της πλατφόρμας anaplirotes.gov.gr; 
  2. Προτίθεστε να δώσετε παράταση για την αποδοχή των συμβάσεων εργασίας των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, ώστε να διασφαλιστεί ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί θα έχουν την ευκαιρία να ολοκληρώσουν τις διαδικασίες χωρίς άγχος και πίεση; 
  3. Θα γίνει ανάρτηση στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ με αναδρομική ισχύ, ώστε να μην χάσουν οι αναπληρωτές το ημερομίσθιο τους και την ασφαλιστική τους ικανότητα, δεδομένων των τεχνικών προβλημάτων; 
  4. Ποια μέτρα σκοπεύετε να λάβετε για να διασφαλίσετε ότι στο μέλλον δεν θα επαναληφθούν παρόμοιες δυσλειτουργίες και προχειρότητες στις ψηφιακές πλατφόρμες που σχετίζονται με θέματα Δημόσιας Διοίκησης και Εκπαίδευσης;

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη