Διαμαρτυρία Επιμελητηρίου Λασιθίου για άδικη αντιμετώπιση επιχειρήσεων από μη διαβίβαση Ζ


 Με επιστολή του προς το Υπουργείο Οικονομικών, το Επιμελητήριο Λασιθίου εκφράζει τις ανησυχίες του σχετικά με τις συνέπειες των πρόσφατων φορολογικών ελέγχων σε επιχειρήσεις του νομού, και ειδικότερα σε καταστήματα εστίασης.

Τα μέτρα που επιβάλλονται για τη μη διαβίβαση του ημερήσιου δελτίου Ζ, όπως η σφράγιση καταστημάτων και η επιβολή προστίμων, έχουν προκαλέσει αντιδράσεις, καθώς θεωρείται ότι σε πολλές περιπτώσεις οι κυρώσεις είναι δυσανάλογες των περιστάσεων. Το Επιμελητήριο ζητά έναν πιο ευέλικτο μηχανισμό διαχείρισης αυτών των ζητημάτων, με σκοπό να επιτραπεί στις επιχειρήσεις να διορθώνουν τεχνικά ή ανθρώπινα λάθη χωρίς να υπόκεινται σε αυστηρές κυρώσεις

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, 

Μετά από επιτόπιους φορολογικούς ελέγχους που πραγματοποίησαν αρμόδια ελεγκτικά κλιμάκια σε επιχειρήσεις (κυρίως καταστημάτων εστίασης) της περιφερειακής μας ενότητας,παρατηρήθηκε το φαινόμενο της σφράγισης ορισμένων καταστημάτων για κάποιες μέρες, καθώς και η επιβολή προστίμων για την παράβαση της μη διαβίβαση Ζ από τις ταμειακές μηχανές αυτών των καταστημάτων.   

Επιχειρώντας σε μικρές και κλειστές κοινωνίες, όπως αυτές του νομού Λασιθίου και γνωρίζοντας τους τοπικούς επιχειρηματίες, έχουμε διαπιστώσει ότι πολλές φορές το μετρό με το κλείσιμο των επιχειρήσεων για τη μη διαβίβαση Ζ,αφορά επιχειρήσεις που είναι καθόλα τυπικές στην λειτουργία τους. Η μη διαβίβαση Ζ από τους φορολογικούς μηχανισμούς μπορεί να σχετίζεται με υπερβολικό φόρτο εργασιών, με την αυξημένη “εποχικότητα” με πολλές ώρες λειτουργίας μια επιχείρησης ή ακόμα και με μια ασθένεια του ιδιοκτήτη της επιχείρησης. 

Χρησιμοποιώντας πάντα τα εγκεκριμένα μέσα που το ίδιο το κράτος συνιστά, όπως φορολογικούς ταμειακούς μηχανισμούς και παρόχους ίντερνετ και ενώ οι επιχειρήσεις φροντίζουν να εκδίδονται όλες  

οι αποδείξεις,για λόγους πέραν της δικής τους βούλησης, μπορεί να μην διαβιβαστούν κάποια ημερήσια δελτία Ζ, λόγω τεχνικού προβλήματος, που πιθανότατα δεν το αντιλήφθηκε εγκαίρως ο ιδιοκτήτης ή ο υπάλληλος της επιχείρησης. 

Θεωρούμε ότι για μια τέτοια παράλειψη εκ μέρους της επιχείρησης, είναι άδικη η διαπόμπευσή της (τοποθετώντας κορδέλες και τεράστιες ταμπέλες περί φορολογικών παραβάσεων σε αυτές), καθώς και η επιβολή προστίμου σε αυτήν από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα, γιατί στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν υπάρχει δόλος, ή το φαινόμενο της μη έκδοσης απόδειξης που αποτελεί σοβαρή φορολογική παράβαση.  

Σας προτείνουμε, να υπάρξει από μέρους των υπηρεσιών σας, ένας μηχανισμός, ο οποίος να αποστέλλει ένα αυτοματοποιημένο μήνυμα περί μη λήψης Ζ από την ΑΑΔΕ στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο της επιχείρησης,έτσι ώστε να δίνεται το περιθώριο τουλάχιστον 2 ή 3 ημερών στον επιχειρηματία να διορθώσει το συγκεκριμένο πρόβλημα που κατά πάσα βεβαιότητα δεν οφείλεται σε αυτόν. 

Ο Πρόεδρος
Θωμάς Χαριτάκης

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη