Top News

Κοινοβουλευτική Παρέμβαση της Κ. Σπυριδάκη για την άρση της αδικίας προς τους Δημοσίους Υπαλλήλους με Διδακτορικό Δίπλωμα

 

Σε Κοινοβουλευτική παρέμβαση προχώρησαν οι Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, μέλη της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, με πρωτοβουλία της Βουλευτή Λασιθίου, κας Κατερίνας Σπυριδάκη, σε συνέχεια της από 30 Σεπτεμβρίου προηγούμενης παρέμβασής της προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κ. Κυριάκο Πιερρακάκη.

Με την Ερώτηση τους, οι Βουλευτές αναδεικνύουν το άδικο καθεστώς αποκλεισμού των δημοσίων υπαλλήλων με διδακτορικό δίπλωμα από τη δυνατότητα να διδάσκουν ως εντεταλμένοι διδάσκοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ), όπως ορίζει η διάταξη του άρθρου 173 παρ. 9 του Ν. 4957/2022. Η ρύθμιση αυτή δημιουργεί σοβαρές ανισότητες, στερεί από επιστήμονες την ευκαιρία να προσφέρουν τις γνώσεις τους στην πανεπιστημιακή κοινότητα και τους αποκλείει από τη διαδικασία απόκτησης της απαραίτητης διδακτικής εμπειρίας για την υποψηφιότητά τους σε θέσεις Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ).

Η συγκεκριμένη διάταξη έρχεται σε αντίφαση με άλλες διατάξεις του ίδιου νόμου, που επιτρέπουν στους δημόσιους υπαλλήλους να ασκούν διδακτικό ή ερευνητικό έργο χωρίς άδεια, ενώ και η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής καθώς και ο Συνήγορος του Πολίτη έχουν εκφράσει επιφυλάξεις για τη συνταγματικότητά της.

Οι Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ ζητούν από τον Υπουργό να επανεξετάσει και να αναθεωρήσει τη συγκεκριμένη διάταξη, ώστε να διασφαλιστεί η ισότιμη μεταχείριση όλων των επιστημόνων, ανεξαρτήτως της εργασιακής τους κατάστασης, και να μην συνεχιστεί ο άδικος αποκλεισμός τους από την πανεπιστημιακή διδασκαλία.

Συγκεκριμένα το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού καλείται να απαντήσει στα παρακάτω κρίσιμα ερωτήματα:

  • Σκοπεύετε να επανεξετάσετε και να αναθεωρήσετε τη διάταξη του άρθρου 173 του Ν.4957/2022, προκειμένου να επιτραπεί στους δημοσίους υπαλλήλους με διδακτορικό δίπλωμα να διδάσκουν ως εντεταλμένοι διδάσκοντες στα ΑΕΙ;

  • Ποιες πρωτοβουλίες θα λάβετε για να διασφαλίσετε ότι θα τηρηθούν οι αρχές της ισότητας και της αναλογικότητας στην πρόσβαση στις θέσεις διδακτικού προσωπικού, όπως αυτές αναφέρονται από τον Συνήγορο του Πολίτη και την Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής;

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη