Μετά από μια ηχηρή παρέμβαση κατά την υπογραφή της σύμβασης για το τμήμα Ηράκλειο-Χανιά του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, ο Δήμαρχος Σητείας, Γιώργος Ζερβάκης, εξέπεμψε σαφές μήνυμα: ο ΒΟΑΚ δεν μπορεί να σταματά στη μέση του νησιού. «Η Σητεία υπάρχει, αναπνέει, διεκδικεί».
Η τοποθέτησή του, αμέσως μετά τη δημόσια κινητοποίηση στην οποία ηγήθηκε, εστιάζει στο αίτημα να χρηματοδοτηθούν άμεσα οι μελέτες για την επέκταση του ΒΟΑΚ ανατολικά μέχρι τη Σητεία. Όπως εξήγησε μιλώντας στο Ράδιο Λασίθι, η πρώτη αντίδραση του Πρωθυπουργού ήταν αόριστη. Ωστόσο, σε μεταγενέστερη επαφή, συμφωνήθηκε συνάντηση την ερχόμενη εβδομάδα στο Υπουργείο με σκοπό την ενεργοποίηση της χρηματοδότησης για το πρώτο τμήμα του δρόμου και την προετοιμασία των μελετών για το δεύτερο.
Ο Γιώργος Ζερβάκης εμφανίστηκε συγκρατημένα αισιόδοξος: «Δεν πανηγυρίζουμε. Κρατάμε μικρό καλάθι. Όμως, όταν μια τέτοια υπόσχεση δίνεται δημόσια από τον Πρωθυπουργό, δεν μπορούμε να την αγνοήσουμε». Επιβεβαίωσε ότι το έργο αφορά συνολικά τρία κρίσιμα υποτμήματα, από το Καλό Χωριό μέχρι την Αγκαθιάς Αχλαδίων, με τα δύο πρώτα να είναι μελετητικά ώριμα και άρα έτοιμα για ένταξη.
Σε ερώτηση για την παράκαμψη της Παχιάς Άμμου, ο Δήμαρχος διευκρίνισε ότι αυτή περιλαμβάνεται εντός του γενικότερου σχεδιασμού. Πρόσθεσε επίσης πως στόχος είναι να χρηματοδοτηθούν ταυτόχρονα το δεύτερο και το τρίτο υποτμήμα, ώστε να υπάρχει συνέχεια και συνοχή στο ανατολικό άκρο του ΒΟΑΚ.
Στο περιθώριο των οδικών διεκδικήσεων, ο κ. Ζερβάκης στάθηκε και σε ευρύτερα αναπτυξιακά έργα. Από τη λιμνοδεξαμενή στις Χοχλακιές που, όπως σημείωσε, «αναγγέλθηκε το 2020 και ακόμη περιμένει υπογραφή», μέχρι τα εγγειοβελτιωτικά σε Ιεράπετρα και Σητεία. Ο ίδιος υπογράμμισε ότι ο προϋπολογισμός του Δήμου Σητείας έχει υπερδιπλασιαστεί από το 2019 – από 19 σε 46 εκατ. ευρώ – κάτι που αποδίδει σε στοχευμένες χρηματοδοτήσεις και σοβαρή προετοιμασία μελετών.
Δεν παρέλειψε να θίξει το χρόνιο ζήτημα της υποστελέχωσης των τεχνικών υπηρεσιών, τονίζοντας την ανάγκη συνεργασιών με αναπτυξιακούς φορείς και εξωτερικούς συμβούλους για να επιταχυνθεί η υλοποίηση κρίσιμων έργων.
Για τα υδροπλάνα, ο Δήμαρχος επιβεβαίωσε πως η Σητεία είναι απολύτως έτοιμη, αλλά η καθυστέρηση αφορά την υποδομή στα Χανιά, γεγονός που μπλοκάρει τη λειτουργία της γραμμής Σητεία-Χανιά.
Τέλος, ιδιαίτερη μνεία έκανε στην ενότητα που επιδείχθηκε κατά τη διάρκεια της κινητοποίησης, με τη συμμετοχή βουλευτών, του Μητροπολίτη και εκπροσώπων της τοπικής κοινωνίας. «Όταν διεκδικούμε ως Λασίθι, όχι ως μεμονωμένοι Δήμοι, μπορούμε να πετύχουμε περισσότερα», δήλωσε. «Δεν υπάρχουν χρώματα και κόμματα στα μεγάλα θέματα».
Δημοσίευση σχολίου