Top News

Ακυρώθηκε και ο κανονισμός λειτουργίας κοινοχρήστων ποδηλάτων του Δήμου Ιεράπετρας από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση

 


Ένα ακόμη πλήγμα, με αμιγώς διαδικαστικό χαρακτήρα, δέχθηκε η δημοτική αρχή Ιεράπετρας, καθώς η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης προχώρησε στην ακύρωση της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου για την έγκριση του κανονισμού λειτουργίας του συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων. Η απόφαση ακύρωσης, έρχεται να προστεθεί στην απόφαση που ελήφθη στην ίδια συνεδρίαση για τον κανονισμό καθαριότητας ο οποίος επίσης ακυρώθηκε.

Αιτία της ακύρωσης, και στις δύο περιπτώσεις, δεν ήταν η ουσία των κανονισμών, αλλά το γεγονός ότι οι αποφάσεις δεν έλαβαν την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου, όπως ρητά προβλέπει η νομοθεσία για πράξεις κανονιστικού περιεχομένου. Και για τις δύο κανονιστικές διατάξεις, αν και η τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας ήταν ελαφρώς διαφορετικά, ο τελικός αριθμός των 12 ψήφων υπέρ ήταν ο ίδιος.

Η Ψηφοφορία που Έκρινε την Τύχη του Κανονισμού

Η τύχη του συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων τα οποία εδώ και χρόνια είναι ανενεργά, κρίθηκε από μία και μόνο ψήφο. Σύμφωνα με τα πρακτικά της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου της 19ης Μαΐου 2025, η απόφαση για τον κανονισμό (υπ’ αριθμόν 90/2025) λήφθηκε χωρίς την απαραίτητη πλειοψηφία.

Συγκεκριμένα, σε ένα σώμα 25 δημοτικών συμβούλων, η απόλυτη πλειοψηφία που απαιτεί ο νόμος (άρθρο 79 του Ν. 3463/2006) είναι 13 θετικές ψήφοι. Τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας, ωστόσο, διαμορφώθηκαν ως εξής:

  • Υπέρ: 12 σύμβουλοι
  • Κατά: 2 σύμβουλοι
  • Παρών: 9 σύμβουλοι

Υπέρ της ψήφισης του κανονισμού ψήφισαν οι κ.κ. Γιακουμάκης Γεώργιος, Χατζάκης Γεώργιος, Αχλάτη, Μαρίνα, Καμινογιαννάκης Ιωάννης, Αιβαλιώτη Άννα, Παπαδάκης Νεκτάριος,
Περακάκη Φωτεινή, Τζώρτζης Εμμανουήλ, Κουγιουμουτζάκης Γεώργιος, Δασενάκη Κυριακή, Τζουμάκας Νικόλαος, Μπαχλιτζανάκης Μιχαήλ.

Κατά ψήφισαν οι Δημοτικοί σύμβουλοι Σκουλούδης Ανδρέας και Σπυριδάκης Μιχαήλ.

Παρών δήλωσαν οι δημοτικοί σύμβουλοι Γουλιδάκης Ιωάννης, Πανταζής Αργύριος, Παπαδάκης Νικόλαος, Κλώνος Νικόλαος, Ζερβάκης Εμμανουήλ, Καλαντζάκης θεοδόσιος, Αστροπεκάκης, Κωνσταντίνος, Βρυγιωνάκης Εμμανουήλ, Χατζημαρκάκη Χρυσούλα

Από τη συνεδρίαση απουσίαζε ο Παναγιώτης Σαρρής, ενώ ο δημοτικός σύμβουλος Ηλίας Βογιατζής, μέλος της παράταξης του κ. Φραγκούλη είχε αποχωρήσει μετά το 2ο θέμα της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου.

Όπως επισημαίνει η απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, οι ψήφοι των συμβούλων που δήλωσαν «παρών» δεν προσμετρώνται στον σχηματισμό της απαιτούμενης πλειοψηφίας. Έτσι, οι 12 θετικές ψήφοι δεν ήταν αρκετές για να θωρακίσουν νομικά τον κανονισμό, οδηγώντας στην αναπόφευκτη ακύρωσή του. «Η ελεγχόμενη κανονιστική απόφαση του ΔΣ του Δήμου Ιεράπετρας, λήφθηκε χωρίς την εκ του Νόμου απαιτούμενη πλειοψηφία του συνόλου των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου που είναι θετική ψήφος από δεκατρία (13) μέλη του Συμβουλίου και για το λόγο αυτό θα πρέπει να ακυρωθεί», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο σκεπτικό της απόφασης.

Αντιπαράθεση στο Δημοτικό Συμβούλιο

Πριν την κρίσιμη ψηφοφορία, είχε προηγηθεί εκτενής συζήτηση που φώτισε τις διαφορετικές οπτικές για το εγχείρημα.

Από την πλευρά της δημοτικής αρχής, ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος κ. Εμμανουήλ Τζώρτζης, εισηγήθηκε την έγκριση του κανονισμού, τονίζοντας την ανάγκη για προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας, τη μείωση των ρύπων και την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής. Διευκρίνισε, μάλιστα, ότι για τον πρώτο χρόνο λειτουργίας, το κόστος συντήρησης καλύπτεται από τον ανάδοχο, χωρίς να προβλέπονται έσοδα για τον Δήμο.

Στον αντίποδα, υπήρξε και κριτική για την απόφαση. Ο Ανδρέας Σκουλούδης, μέλος της παράταξης της πλειοψηφίας χαρακτήρισε τον κανονισμό «απαράδεκτο», ενώ ο κ. Αργύρης Πανταζής έκανε λόγο για «τρύπιο κανονισμό, ίδιο παντού, κονσέρβα», επισημαίνοντας την απουσία κανονισμού κοινόχρηστων χώρων και κατάλληλης σήμανσης. Ο επικεφαλής της ελάσσονος μειοψηφίας, κ. Θεοδόσιος Καλαντζάκης, καυτηρίασε τη μεγάλη καθυστέρηση στην ψήφιση του κανονισμού και πρότεινε να υπάρξει ρύθμιση και για τα ποδήλατα ιδιωτικών εταιρειών.

Από την πλευρά της, η Χρύσα Χατζημαρκάκη, ενώ συμφώνησε επί της αρχής, εξέφρασε τη διαφωνία της για τη δέσμευση ποσού 2.000 ευρώ ανά ενοικίαση, προτείνοντας τη μείωσή του στα 500 ευρώ.

Η εξέλιξη αυτή παγώνει προσωρινά την υλοποίηση ενός έργου που έχει ως στόχο τον εκσυγχρονισμό των αστικών μετακινήσεων στην Ιεράπετρα. Η δημοτική αρχή καλείται πλέον να επαναφέρει το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο, επιδιώκοντας αυτή τη φορά να εξασφαλίσει την κρίσιμη 13η ψήφο που θα επιτρέψει στα κοινόχρηστα ποδήλατα να βγουν επιτέλους στους δρόμους της πόλης.

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη