Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία διαβούλευσης για τη χάραξη ενός μακρόπνοου στρατηγικού σχεδίου για την τουριστική ανάπτυξη και προβολή του Δήμου Ιεράπετρας. Στη χθεσινή συνάντηση με τοπικούς φορείς παρουσιάστηκαν τα πρώτα δεδομένα της έρευνας που θα αποτελέσει τον «οδικό χάρτη» για το μέλλον, με στόχο τη δημιουργία ενός ισχυρού brand name για την περιοχή. Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, Γιώργος Χατζάκης, μιλώντας σήμερα στο Ράδιο Λασίθι, ανέλυσε τους στόχους, τη μεθοδολογία και τα επόμενα βήματα της πρωτοβουλίας.
Η δημιουργία μιας συνεκτικής και ανθεκτικής στον χρόνο τουριστικής ταυτότητας για την Ιεράπετρα αποτελεί κεντρικό στόχο της δημοτικής αρχής, όπως τόνισε ο κ. Χατζάκης. «Σκοπός μας είναι να φτιάξουμε ένα στρατηγικό σχέδιο, στο οποίο θα βασιστούμε όχι μόνο εμείς, αλλά και οι επόμενες δημοτικές αρχές, προκειμένου λιθαράκι-λιθαράκι να χτίσουμε το brand name Ιεράπετρα και να την βάλουμε μέσα στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Η χθεσινή συνάντηση αποτέλεσε το εναρκτήριο λάκτισμα για μια ουσιαστική διαβούλευση με τους επαγγελματίες και τους φορείς που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του τουρισμού. Στο πλαίσιο αυτό, ερευνητική ομάδα παρουσίασε τα αρχικά ευρήματα από την ανάλυση της ψηφιακής παρουσίας της Ιεράπετρας, εξετάζοντας τι αναζητούν οι επισκέπτες και ποια είναι η δυναμική της περιοχής στο διαδίκτυο.
Όπως προέκυψε από τη συζήτηση, κοινός τόπος είναι η στροφή των ταξιδιωτών προς τον «βιωματικό τουρισμό». «Ο επισκέπτης αναζητάει την εμπειρία. Δεν του φτάνει μόνο να δει ένα μνημείο, αλλά θέλει να ζήσει σαν ντόπιος», ανέφερε ο αντιδήμαρχος, επισημαίνοντας πως η περιοχή διαθέτει τα στοιχεία εκείνα που μπορούν να υποστηρίξουν αυτή την τάση, από την γαστρονομία μέχρι τα τοπικά φεστιβάλ.
Ωστόσο, το μεγάλο «αγκάθι», το οποίο αναγνωρίστηκε από όλους τους συμμετέχοντες, παραμένει η έλλειψη βασικών υποδομών. Η ανάγκη για αναπλάσεις, η δημιουργία μιας σύγχρονης μαρίνας και η βελτίωση της προσβασιμότητας στα αξιοθέατα τέθηκαν στο επίκεντρο. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο ζήτημα της αστικής συγκοινωνίας, ειδικά για την εξυπηρέτηση της ανατολικής πλευράς του Δήμου όπου συγκεντρώνεται ο κύριος όγκος των ξενοδοχειακών μονάδων. Ο κ. Χατζάκης αποκάλυψε πως ο Δήμος εξετάζει δύο σενάρια: είτε την προμήθεια ενός δημοτικού λεωφορείου είτε τη συνεργασία με το ΚΤΕΛ, τονίζοντας πως «υπάρχει πολιτική βούληση να γίνει».
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στο μεγάλο κεφάλαιο για την περιοχή, τη νήσο Χρυσή. Ο κ. Χατζάκης σημείωσε πως το μοντέλο της ήπιας επισκεψιμότητας που προωθείται, φαίνεται να κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Μέσω της αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών, με το κόστος πρόσβασης να είναι υψηλότερο αλλά να περιλαμβάνει πλέον ένα πλήρες πακέτο, ο διπλός στόχος είναι η προσέλκυση ποιοτικότερου τουρισμού και ταυτόχρονα η διατήρηση και προστασία του μοναδικού φυσικού κάλλους του νησιού.
Η μελέτη, που αναμένεται να παραδώσει τα πρώτα της αποτελέσματα στις αρχές του 2026, θα κινηθεί σε πέντε βασικούς άξονες: ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης, ανάλυση της αγοράς για τον εντοπισμό αγορών-στόχων, αποτύπωση των δυνατών και αδύναμων σημείων (SWOT analysis), σχεδιασμό ενιαίας ταυτότητας (λογότυπο, χρωματική παλέτα) και, τέλος, κατάρτιση ενός λεπτομερούς σχεδίου δράσεων προβολής.
Δημοσίευση σχολίου