Top News

Γ. Ανδρουλάκης: Παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας και μετακίνησης πεζών σε σημεία εκτός οικισμών σε Κουτσουνάρι και Στόμιο

 


Η δημιουργία ασφαλών συνθηκών για πεζούς και οδηγούς στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, ειδικά στις ταχέως αναπτυσσόμενες τουριστικές περιοχές, αποτελεί ένα ζήτημα μείζονος σημασίας που ξεπερνά τα όρια της απλής διευθέτησης και αγγίζει την ουσία της ποιότητας ζωής και της εικόνας του τόπου. Το θέμα αυτό, με αφορμή τα αιτήματα πολιτών για τη δημιουργία πεζοδρομίων στον οικισμό του Κουτσουναρίου, ήταν το κυρίαρχο σε μια αναλυτική συνέντευξη που παραχώρησε στο Ράδιο Λασίθι ο Αντιπεριφερειάρχης Λασιθίου, Γιάννης Ανδρουλάκης. Μέσα από τη συζήτηση, ξεδιπλώθηκε ένα ευρύτερο στρατηγικό σχέδιο που δεν περιορίζεται σε αποσπασματικές λύσεις, αλλά εντάσσει την οδική ασφάλεια σε ένα ολιστικό πλαίσιο παρεμβάσεων, το οποίο περιλαμβάνει από την αντιπλημμυρική θωράκιση και τη διαχείριση των συνεπειών των πυρκαγιών, μέχρι την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς και τον σχεδιασμό για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα.

Το Μοντέλο της «Άρσης Επικινδυνότητας» ως Απάντηση για τα Πεζοδρόμια

Απαντώντας στο ερώτημα για την απουσία πεζοδρομίων στο Κουτσουνάρι, όπου το επαρχιακό δίκτυο διασχίζει έναν πυκνοκατοικημένο και τουριστικά ανεπτυγμένο οικισμό, ο κ. Ανδρουλάκης αποσαφήνισε πως εντός οριοθετημένων οικισμών την πρωταρχική αρμοδιότητα σχεδιασμού έχουν οι Δήμοι. Ωστόσο, τόνισε εμφατικά ότι η Αντιπεριφέρεια δεν μένει αμέτοχη μπροστά στις ανάγκες που δημιουργεί η πραγματικότητα. Αντιθέτως, προωθεί μια πιο σύνθετη και ολοκληρωμένη προσέγγιση: τις μελέτες «άρσης επικινδυνότητας».

Ως απτό παράδειγμα, ανέφερε το έργο που υλοποιήθηκε στον άξονα Ιεράπετρας – Γρα Λυγιάς, μια περιοχή που μάστιζαν τα τροχαία ατυχήματα. «Εκεί κάναμε μία μελέτη άρσης επικινδυνότητας στο επαρχιακό δίκτυο. Πήραμε, όπου είχαμε τη δυνατότητα, και δημιουργήσαμε νέα μήκη και πλάτη του οδοστρώματος… και το αποτέλεσμα είναι αντιληπτό, μειώθηκαν τα ατυχήματα», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Αυτό το επιτυχημένο μοντέλο πρόκειται να εφαρμοστεί και στον άξονα Γρα Λυγιά – Στόμιο, με τη μελέτη να παραδίδεται εντός του Οκτωβρίου, προβλέποντας ρητά «επιπλέον φωτισμό και πεζοδρόμια». Κατ’ αντιστοιχία, για την περιοχή του Κουτσουναρίου, βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη «μία διερεύνηση ουσιαστική, για να δούμε την άρση της επικινδυνότητας, δημιουργώντας νέα μήκη και πλάτη, τέτοια έτσι ώστε να είναι ασφαλή για τους συμπολίτες μας». Η προσέγγιση αυτή στοχεύει στη δημιουργία ενός σύγχρονου και ασφαλούς δρόμου συνολικά, όπου τα πεζοδρόμια δεν θα είναι ένα «μπάλωμα», αλλά αναπόσπαστο κομμάτι του σχεδιασμού. Παράλληλα, η Αντιπεριφέρεια προχωρά σε οριζόντιες δράσεις, όπως οι διαγραμμίσεις που ήδη έγιναν σε όλο το τουριστικό κομμάτι και ο επερχόμενος διαγωνισμός για την εγκατάσταση αυτόνομων φωτοβολταϊκών φωτιστικών.

Αντιπλημμυρική Θωράκιση και Διαχείριση Προκλήσεων

Η πρόσφατη νεροποντή λειτούργησε ως ένα «crash test», σύμφωνα με τον Αντιπεριφερειάρχη, με τις υπηρεσίες να επεμβαίνουν άμεσα όπου χρειάστηκε. Ωστόσο, ανέδειξε και χρόνιες προκλήσεις, όπως η αδυναμία καθαρισμού ρεμάτων που αποτελούν προστατευόμενους υγροβιότοπους, ένα ζήτημα για το οποίο η Περιφέρεια βρίσκεται σε διαρκή συνεννόηση με το Υπουργείο Περιβάλλοντος.

Παράλληλα, τα αντιπλημμυρικά έργα συνεχίζονται με ικανοποιητικό ρυθμό, ανέφερε ο κ. Ανδρουλάκης. Μετά την ολοκλήρωση του έργου στο Κεντρί, δύο νέα ξεκινούν στην Ιεράπετρα (Αγιασμένος, Λιβάδια), ενώ η οριστική λύση αναμένεται από το μεγάλο συνοδό αντιπλημμυρικό έργο της διασύνδεσης του Καλαμαφιανού ποταμού με το φράγμα Μπραμιανών. Στην πυρόπληκτη Αγία Φωτιά, πέραν του άμεσου καθαρισμού του ρέματος, έχει κατατεθεί στο Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας μια ολοκληρωμένη πρόταση ύψους 1,5 εκατ. ευρώ για τη μόνιμη ανάσχεση του βράχου, όχι με την κατεδάφισή του, αλλά με τη στήριξη της βάσης του και την κατασκευή ενός τοιχίου προστασίας.

Ο κ. Ανδρουλάκης αναφέρθηκε εκτενώς και στον τομέα του πολιτισμού, υπενθυμίζοντας πως η Αντιπεριφέρεια χρηματοδοτεί για πρώτη φορά ένα πενταετές πρόγραμμα ανασκαφών για τη Ρωμαϊκή και Μινωική Ιεράπετρα, αλλά και στη νήσο Χρυσή. «Γνωρίζουμε ότι ο υπόγειος πλούτος της Ιεράπετρας είναι τεράστιος», σημείωσε, προσθέτοντας πως χρηματοδοτείται η συντήρηση του Ρωμαϊκού θεάτρου και προωθείται η μελέτη για να καταστεί επισκέψιμο, ενώ ταυτόχρονα στηρίζεται και μελετητικά η προοπτική δημιουργίας μιας νέας αρχαιολογικής συλλογής στην πόλη.

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη
Energi News: Το site που ανήκει στον πολίτη