Ένα ιστορικό κεφάλαιο κλείνει οριστικά για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες στο Λασίθι, καθώς από αύριο, Παρασκευή, τα ΕΛΤΑ βάζουν «λουκέτο» σε κεντρικά πρακτορεία της περιοχής, αφήνοντας πίσω τους εργαζόμενους σε καθεστώς αβεβαιότητας και τις τοπικές κοινωνίες αντιμέτωπες με ένα πρωτοφανές κενό εξυπηρέτησης.
Σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες, τα πρακτορεία της Ιεράπετρας, του Μακρύ Γιαλού, της Ελούντας και της Νεάπολης παύουν τη λειτουργία τους από την Παρασκευή 31 Οκτωβρίου, μαζί με πολλά άλλα πρακτορεία σε όλη τη χώρα.
Η εξέλιξη αυτή, ωστόσο, αποκτά εθνική διάσταση, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες του Ράδιο Λασίθι που προέρχονται από στελέχη των ΕΛΤΑ, ο Δήμος Ιεράπετρας καθίσταται ο πρώτος και μοναδικός (προς το παρών τουλάχιστον) Δήμος σε ολόκληρη την Ελλάδα στον οποίο δεν θα λειτουργεί πλέον κανένα πρακτορείο των Ελληνικών Ταχυδρομείων.
Στον «αέρα» εργαζόμενοι και υπηρεσίες
Η απόφαση αυτή δεν έρχεται ως κεραυνός εν αιθρία για τους τοπικούς φορείς. Το θέμα ήταν ήδη γνωστό στη δημοτική αρχή της Ιεράπετρας και, μάλιστα, είχε συζητηθεί στο προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο στις 22 Οκτωβρίου ως ένα δεδομένο γεγονός. Παρόλα αυτά, δεν προέκυψε καμία σαφής απόφαση ή συντονισμένη κίνηση αντίδρασης για την αποτροπή του κλεισίματος.
Οι άμεσες συνέπειες είναι ήδη ορατές. Οι εργαζόμενοι με μηνιαίες συμβάσεις από την Ιεράπετρα βρίσκονται κυριολεκτικά στον «αέρα», καθώς από τη Δευτέρα παραμένει άγνωστο πού θα εργάζονται και ποιο θα είναι το εργασιακό τους μέλλον.
Την ίδια στιγμή, τεράστια ερωτηματικά καλύπτουν την επόμενη μέρα της εξυπηρέτησης των πολιτών. Παραμένει άγνωστο τι θα συμβεί με την παράδοση φακέλων, την αλληλογραφία, τις παραδόσεις δεμάτων από το εξωτερικό και το σύνολο των ταχυδρομικών υπηρεσιών. Μέχρι στιγμής, δεν έχουν δοθεί απολύτως σαφείς διευκρινίσεις από την πλευρά της διοίκησης των ΕΛΤΑ για το πώς θα καλυφθούν αυτές οι ανάγκες.
Π.Ο.Σ.Τ.: «Σχέδιο Αρμαγεδδώνας για τα ΕΛΤΑ»
Οι εξελίξεις στο Λασίθι δεν αποτελούν μεμονωμένο περιστατικό, αλλά την κορυφή του παγόβουνου ενός ευρύτερου στρατηγικού σχεδιασμού, τον οποίο η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Ταχυδρομικών (Π.Ο.Σ.Τ.) χαρακτηρίζει «Σχέδιο Αρμαγεδδώνας».
Σε ανακοίνωσή της, η Ομοσπονδία εκφράζει «ιδιαίτερο προβληματισμό και ανησυχία» για τα σχέδια Μετόχου και Διοίκησης, καταγγέλλοντας ότι από αυτά «απουσιάζει το μεταρρυθμιστικό στοιχείο, [ενώ] περισσεύει το στοιχείο της συρρίκνωσης της Εταιρείας και της αποδιάρθρωσής της».
Η Π.Ο.Σ.Τ. τονίζει ότι οι αλλαγές που υλοποιούνται με ταχύτατους ρυθμούς κινούνται όλες στην ίδια κατεύθυνση: «Εκχώρηση έργου σε ιδιώτες, μετακίνηση τακτικού προσωπικού».
Η «καρδιά» του προβλήματος
Αν και η ραγδαία πτώση εσόδων λόγω της ψηφιακής υποκατάστασης αναγνωρίζεται, η Ομοσπονδία επισημαίνει ότι αυτή μπορεί «μόνο εν μέρει να δικαιολογήσει όσα γίνονται».
Για τους ταχυδρομικούς, η πραγματική αιτία είναι η «μονίμως καθυστερημένη και ανεπαρκής αποζημίωση της Καθολικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας». Αυτή η απουσία χρηματοδότησης, όπως υποστηρίζουν, δεν επιτρέπει στα ΕΛΤΑ να ανταποκριθούν στον ζωτικό κοινωνικό και οικονομικό ρόλο τους, παραμένοντας βιώσιμα και ανταγωνιστικά.
Η Π.Ο.Σ.Τ. φέρνει ως παράδειγμα άλλες εταιρείες που προσφέρουν Υπηρεσίες Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος (π.χ. ναυτιλία, τηλεπικοινωνίες, ενέργεια) οι οποίες «λαμβάνουν απρόσκοπτα τις αποζημιώσεις για τις υπηρεσίες τους», την ώρα που τα ΕΛΤΑ, για την πανελλαδική τους κάλυψη, «δε λαμβάνουν ούτε κλάσμα» αντίστοιχων ποσών που δίνονται αλλού.
Η διεκδίκηση της αποζημίωσης, καταλήγει η Ομοσπονδία, «δεν είναι μια συντεχνιακή διεκδίκηση. Είναι όρος επιβίωσης για την Εταιρεία, για τη διατήρηση του Κοινωνικού της ρόλου και των θέσεων εργασίας».
Καθώς τα λουκέτα στο Λασίθι γίνονται αύριο πραγματικότητα, η τοπική κοινωνία καλείται να διαχειριστεί τις συνέπειες μιας απόφασης που την αφήνει χωρίς βασικές υπηρεσίες, ενώ οι εργαζόμενοι καλούνται σε αγωνιστική ετοιμότητα για να «αποτρέψουν τον Αρμαγεδδώνα που σχεδιάζουν για τα ΕΛΤΑ».

Δημοσίευση σχολίου