Top News

Οι προοπτικές ανόδου του τουρισμού στην Ιεράπετρα και τα ερωτήματα που θέτει ο Γιώργος Σαρικλάκης

 


Μια επιστολή-παρέμβαση προς τον πρόεδρο του Συλλόγου Ξενοδόχων, Γιώργο Τζαράκη, και τα μέλη του Δ.Σ. στέλνει ο ξενοδόχος και επιχειρηματίας Γιώργος Σαρικλάκης μετά την τοποθέτηση του κ. Τζαράκη στο Ράδιο Λασίθι, θέτοντας καίρια ερωτήματα για το μέλλον και τις προοπτικές του τουρισμού στην περιοχή.

Στην ανοιχτή του επιστολή, ο κ. Σαρικλάκης υπογραμμίζει τις αντιφάσεις και τα κενά που διακρίνει στο αφήγημα του Συλλόγου, αμφισβητώντας τις προβλέψεις για μαζική εισροή τουριστών, την επάρκεια των διαθέσιμων εκτάσεων και τη βιωσιμότητα των μικρών καταλυμάτων. Με μια ευθεία και καίρια προσέγγιση, ο συντάκτης στρέφει την προσοχή στους πραγματικούς, όπως τους αντιλαμβάνεται, παράγοντες που καθορίζουν την επιτυχία ενός προορισμού: την προσβασιμότητα και την ισχυροποίηση του brand name της Ιεράπετρας.

Αυτή η παρέμβαση δεν είναι απλώς μια κριτική, αλλά μια πρόσκληση για προβληματισμό πάνω στις προτεραιότητες και τη στρατηγική του τουριστικού φορέα. Είναι μια επιστολή που θέτει ζητήματα ουσίας, προτάσσοντας την ανάγκη για ρεαλισμό και στοχευμένες ενέργειες, εστιάζοντας στις υποδομές και τη συνολική εικόνα της περιοχής, παρά σε εύκολες υποσχέσεις.

Αναλυτικότερα:

«Αγαπητοί, κ. Πρόεδρε, Μέλη Διοικητικού Συμβουλίου,

Θέλω να σας συγχαρώ τόσο εσάς όσο και την ομάδα σας, για την παρουσία σας στην ΕΟΡΤΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Ιεράπετρας 2025.

Παρακολούθησα την εντυπωσιακή επιτυχημένη εκδήλωση και ομιλία σας, όμως αδυνατώ να κατανοήσω τους λόγους που θα πλημυρίσει η Ιεράπετρα από τουρισμό τα επόμενα χρόνια. Θα εκτιμούσα την ενημέρωση σας. Άλλωστε θα είναι επιθυμία όλων μας, και πρόσθετα έσοδα από τα τέλη εισόδου, ανάλογα άλλων Ευρωπαϊκών χωρών π.χ. Ισπανία.

Διερωτώμαι επίσης για τον ισχυρισμό ότι στην Ιεράπετρα δεν υπάρχουν διαθέσιμες εκτάσεις για ανέγερση νέων ξενοδοχειακών μονάδων; Έχω την εντύπωση ότι στην παραθαλάσσια περιοχή Ιεράπετρας – Μακρύ γιαλός ( Δήμος Ιεράπετρας ), είναι διαθέσιμες περισσότερες του 90% των εκτάσεων. Το δε τμήμα βόρεια της επαρχιακής οδού είναι διαθέσιμο περίπου στο σύνολο του. Είναι ανακριβές;

Νομίζω αναφέρατε μια αμφιβολία για την βιωσιμότητα των μικρών ξενοδοχειακών μονάδων και προτροπή των 1000 κλινών καταλυμάτων. Έχω την εντύπωση ότι οι κυρίαρχοι τουριστικοί προορισμοί με υψηλές πληρότητες και τιμές, δεν διακρίνονται για τα πολυάριθμα τεράστια ξενοδοχεία τους, αλλά για ποιοτικές φυσικά μονάδες, ασχέτως κλινών, που προωθούνται στην αγορά με την Εμπορική Ονομασία του προορισμού ( BRAND NAME ), προσελκύοντας τα υψηλά εισοδήματα και προσφέρουν επιλογές, υπηρεσίες που αδυνατούν να προσφέρουν τα θέρετρα υψηλής δυναμικότητας κρεβατιών.

Πιστεύω συμφωνείτε ότι η Εμπορική Ονομασία του Προορισμού (BRAND NAME), π.χ. Μύκονος, Σαντορίνη, κλπ., Ιεράπετρα, ισχυροποιείται και προσδιορίζεται σαν Α’ επιλογή διακοπών με τούς χειρισμούς και το στοχευμένο Marketing του προορισμού. Εν προκειμένω της Ιεράπετρας. Χωρίς αμφιβολία οι πρωταρχικοί συντελεστές του Brand Name είναι ο απαιτούμενος χρόνος διαδρομής. Τα μέσα άφιξης, οδικώς, αεροπορικώς, ακτοπλοϊκώς. Ο προσδιορισμός και παρουσίαση των τοπικών πόλων έλξης, και φυσικά να είναι η Ιεράπετρα, περιποιημένος, ευνομούμενος, ασφαλής, ειρηνικός, φιλόξενος, προορισμός. Ο ισχυρότερος όμως κύριος συντελεστής είναι η προσβασιμότητα, η άνετη και σύντομη διαδρομή, για παραθεριστές υψηλού εισοδήματος.

Όπως όλοι γνωρίζομε στο Δήμο Ιεράπετρας, η απευθείας αεροπορική σύνδεση δεν υπάρχει, η απευθείας ακτοπλοϊκή σύνδεση είναι ανύπαρκτος, και η οδική σύνδεση είναι υποβαθμισμένη τα μέγιστα. Είναι κατανοητό ότι πρωτεύει η επιδίωξη της σύντομης άνετης πρόσβασης στον προορισμό Ιεράπετρα και συγχρόνως η άμεση βελτίωση των τοπικών αρνητικών παραγόντων που προσδιορίζουν τον ΠΡΩΤΕΥΟΝΤΑ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟ επισκεπτών υψηλού εισοδήματος που επιθυμούμε.

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας»



Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη
Energi News: Το site που ανήκει στον πολίτη