Εντός καλοκαιριού οι πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις υδροπλάνων στη Σητεία – «Εμπλοκή» με το φρούριο του Καλέ στην Ιεράπετρα

 


Νέα δεδομένα σε ολόκληρη την Κρήτη αναμένεται να έρθουν τα επόμενα χρόνια με τη λειτουργία υδατοδρομίων σε αρκετά σημεία του νησιού, συνδέοντάς τα μεταξύ τους αλλά και προσφέροντας δρομολόγια σε νησιά των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων.

Η αρχή γίνεται από τη Σητεία όπου πρόσφατα εκδόθηκε η άδεια ίδρυσης του υδατοδρομίου εντός του λιμανιού από την Hellenic Seaways και πρόκειται για το μοναδικό σημείο της Κρήτης, αυτή τη στιγμή, που έχουν προχωρήσει σε τόσο μεγάλο βαθμό οι διαδικασίες για την λειτουργία του.

Περισσότερες λεπτομέρειες έδωσε στο Ράδιο Λασίθι ο διευθυντής επίγειων δραστηριοτήτων της Hellenic Seaways, Πολ Ρομπογιάννης, ο οποίος μίλησε για τις εξελίξεις που έρχονται στη Σητεία αλλά και για το υδατοδρόμιο της Ιεράπετρας και γενικότερα το δίκτυο που προχωρά σε πολλά λιμάνια της Κρήτης τόσο στα βόρεια αλλά και τα νότια του νησιού.

Ο κ. Ρομπογιάννης ανέφερε πως η άδεια ίδρυσης που εξασφάλισε η εταιρεία είναι το πρώτο βήμα ώστε να λειτουργήσει το υδατοδρόμιο στη Σητεία, κι αυτό που πλέον απομένει είναι η έγκριση της άδειας λειτουργίας και η κατασκευή των απαραίτητων εγκαταστάσεων, στάδια τα οποία μπορεί να προχωρήσουν και ταυτόχρονα.

Ήδη ο απαραίτητος φάκελος για την άδεια λειτουργείας είναι έτοιμος να κατατεθεί προς έλεγχο και έγκριση προς τις αρμόδιες υπηρεσίες και Υπουργεία, ενώ η έναρξη κατασκευής των υποδομών δεν έχει ακόμα προγραμματιστεί με ακρίβεια αφού τα συνεργεία της εταιρείας απασχολούνται σε διάφορα άλλα υπό κατασκευή υδατοδρόμια.

Σε κάθε περίπτωση ο κ. Ρομπογιάννης ανέφερε πως τα έργα που απαιτούνται δεν θα είναι χρονοβόρα και αυτό που απαιτείται είναι ένας καλαίσθητος μικρός οικίσκος στον οποίο θα γίνεται η έκδοση και ο έλεγχος εισιτηρίων και αποσκευών. Η εταιρεία διαθέτει δύο είδη υδροπλάνων με το ένα να εξυπηρετεί 8-12 άτομα και το άλλο έως 19 κάτι που σημαίνει πως οι εγκαταστάσεις που απαιτούνται δεν είναι μεγάλες.

Τα υδροπλάνα της Hellenic Seaways έχουν «αμφίβιο» χαρακτήρα όπως ανέφερε ο κ. Ρομπογιάννης κάτι που σημαίνει πως μπορούν να προσγειωθούν και σε αεροδρόμια στη στεριά ώστε τελικά να μην προκύπτουν αλλαγές και ακυρώσεις δρομολογίων αν προκύπτουν έκτακτα καιρικά φαινόμενα.

Ο σχεδιασμός της εταιρείας είναι να πραγματοποιεί σταθερά δρομολόγια όλο το χρόνο συνδέοντας τα υδατοδρόμια της Κρήτης μεταξύ τους αλλά και με πτήσεις σε κοντινά νησιά των Κυκλάδων και Δωδεκανήσων, όπως για παράδειγμα η Σαντορίνη και η Ρόδος.

Ο κ. Ρομπογιάννης τόνισε πως τα υδατοδρόμια δεν στοχεύουν μόνο στην εξυπηρέτηση του τουρισμού αλλά και στις ανάγκες των κατοίκων της Κρήτης δίνοντας τους περισσότερες επιλογές μεταφορών. Για παράδειγμα το δρομολόγιο Σητεία-Χανιά υπολογίζεται στα 45 λεπτά και έτσι ο χρόνος μετακίνησης μειώνεται κατά πολύ.

Σημαντικό ρόλο για να προχωρήσουν πιο γρήγορα οι διαδικασίες για το υδατοδρόμιο της Σητείας σε σχέση με άλλα υδατοδρόμιο έπαιξε, σύμφωνα με τον κ. Ρομπογιαννάκη, η πολύ καλή συνεργασία που υπήρξε με τη δημοτική αρχή και το λιμενικό ταμείο της Σητείας, φορείς που βοήθησαν στο να επιταχυνθούν πολλές διαδικασίες.

Έτσι το φετινό καλοκαίρι έχουν προγραμματιστεί οι πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις υδροπλάνων στη Σητεία ώστε να τα γνωρίσει καλύτερα η κοινωνία πριν την κανονική λειτουργία του υδατοδρομίου.

Σχετικά με το υδατοδρόμιο της Ιεράπετρας ο κ. Ρομπογιάννης ανέφερε πως η ανάλογη διαδικασία έχει «κολλήσει» προς το παρόν στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Λασιθίου η οποία θεωρεί πως το υδατοδρόμιο που έχει χωροθετηθεί εντός του αλιευτικού καταφυγίου θα επηρεάσει αρνητικά το φρούριο του Καλέ.

Ο κ. Ρομπογιάννης τόνισε πως σκοπός της εταιρείας είναι να συνεργαστεί πλήρως με την Εφορεία Αρχαιοτήτων ώστε να διερευνηθεί περισσότερο το θέμα ώστε να γίνει κατανοητό και στις δύο πλευρές αν όντως η διέλευση υδροπλάνων μπορεί να προκαλέσουν κάποιο πρόβλημα αλλά και αν μπορεί να γίνει κάποια παρέμβαση ώστε να λυθεί το όποιο πρόβλημα.

Σε κάθε περίπτωση η εταιρεία έχει σκοπό να προχωρήσει το υδατοδρόμιο στην Ιεράπετρα ακόμα κι αν χρειαστεί να επιλεγεί κάποιο άλλο σημείο για την έγκριση των θαλάσσιων διαδρόμων προσγείωσης και κατασκευής εγκαταστάσεων.

Σε αυτή την κατεύθυνση σημαντικό ρόλο θα παίξει η λειτουργία του υδατοδρομίου της Σητείας, εκτίμησε ο κ. Ρομπογιάννης, αφού τότε θα γίνει κατανοητό σε όλους τους πολίτες και φορείς πως η κυκλοφορία υδροπλάνων είναι μια ήπιας μορφής δραστηριότητα που δεν προκαλεί προβλήματα ούτε και επιβαρύνει με κάποιο τρόπο τις τοπικές κοινωνίες .

Ακούστε αναλυτικότερα:

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη