Top News

Αστική Συγκοινωνία στην Ιεράπετρα: Το ΚΤΕΛ δηλώνει «πανέτοιμο», η απόφαση στον Δήμο

 


Την ετοιμότητα του ΚΤΕΛ Ηρακλείου-Λασιθίου να «τρέξει» άμεσα ένα ολοκληρωμένο δίκτυο αστικής και ενδοδημοτικής συγκοινωνίας στην Ιεράπετρα, στα πρότυπα του επιτυχημένου μοντέλου του Αγίου Νικολάου, επιβεβαίωσε ο αντιπρόεδρος της εταιρείας, Νίκος Καρπαθιωτάκης, μιλώντας σήμερα στο Ράδιο Λασίθι.

Η υλοποίηση του έργου, που αποτελεί πάγιο αίτημα των τοπικών φορέων και πολιτών και προεκλογικά είχε τεθεί ως ένα από το κεντρικά ζητήματα του δημοσίου διαλόγου επανέρχεται στο προσκήνιο, με το ΚΤΕΛ να δηλώνει «παρών» και σε πλήρη επιχειρησιακή ετοιμότητα, αναμένοντας σχετικές κινήσεις από την πλευρά του Δήμου Ιεράπετρας απ’ την πλευρά του οποίου έχουν υπάρξει επαφές και συζητήσεις.

«Είμαστε έτοιμοι ανά πάσα στιγμή. Έχουμε αυτοκίνητα, έχουμε 200 λεωφορεία στην εταιρεία μας, έχουμε διαθέσιμους οδηγούς. Μόλις μας ζητηθεί, είμαστε έτοιμοι την επόμενη μέρα να προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Καρπαθιωτάκης.

Το Παράδειγμα του Αγίου Νικολάου

Ως οδηγό για το εγχείρημα, ο κ. Καρπαθιωτάκης παρουσίασε το μοντέλο αστικής συγκοινωνίας που λειτουργεί με μεγάλη επιτυχία στον Δήμο Αγίου Νικολάου τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Η πρωτοβουλία, που ξεκίνησε ως απάντηση στο έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης, κατάφερε να αλλάξει τις μετακινητικές συνήθειες των πολιτών.

«Λύθηκε κατά 90% το κυκλοφοριακό κονφούζιο», ανέφερε ο αντιπρόεδρος του ΚΤΕΛ, εξηγώντας πως οι δημότες αφήνουν πλέον τα οχήματά τους στα περιφερειακά πάρκινγκ και χρησιμοποιούν δωρεάν τα ειδικά λεωφορεία για τις μετακινήσεις τους στο κέντρο, από τις 7 το πρωί έως τις 11 το βράδυ. «Μπήκε στο DNA του δημότη. Δεν γίνεται πλέον η πόλη του Αγίου Νικολάου να μην έχει αστική συγκοινωνία», σημείωσε, υπογραμμίζοντας τα πολλαπλά οφέλη: αποσυμφόρηση του κέντρου, περιβαλλοντική ανακούφιση και αναβάθμιση της ποιότητας ζωής.

Διπλό Σχέδιο για την Ιεράπετρα

Για την Ιεράπετρα, το σχέδιο που έχει συζητηθεί προβλέπει ένα διπλό σύστημα:

  1. Αστική Συγκοινωνία: Δρομολόγια εντός του αστικού ιστού της πόλης, για την εξυπηρέτηση των καθημερινών αναγκών κατοίκων και επισκεπτών.
  2. Ενδοδημοτική Συγκοινωνία: Δρομολόγια που θα συνδέουν την πόλη με τα δημοτικά διαμερίσματα και τις τουριστικές περιοχές, ειδικά κατά τους θερινούς μήνες. Όπως εξήγησε ο κ. Καρπαθιωτάκης, το μοντέλο αυτό, που εφαρμόζεται και στον Άγιο Νικόλαο, βασίζεται σε μια σύμπραξη όπου ο Δήμος επιχορηγεί περίπου το 80% του κόστους, και το υπόλοιπο καλύπτεται από το ΚΤΕΛ μέσω του εισιτηρίου.

Παρά τις επαφές που έχουν πραγματοποιηθεί τόσο με την παρούσα όσο και με την προηγούμενη δημοτική αρχή, η διαδικασία δεν έχει προχωρήσει στο στάδιο της υλοποίησης. «Άρνηση δεν υπάρχει. Απλά περιμένουμε πότε θα ολοκληρωθεί αυτή η θέληση που έχουνε, να περάσει απ’ το Δημοτικό Συμβούλιο, να αποφασιστεί», δήλωσε ο κ. Καρπαθιωτάκης.

Το Θέμα των Σχολικών Δρομολογίων

Στη συνέντευξη συζητήθηκε και το ζήτημα των σχολικών μεταφορών, με αφορμή αιτήματα γονέων για προσθήκη επιπλέον δρομολογίων. Ο κ. Καρπαθιωτάκης αποσαφήνισε πως το ΚΤΕΛ λειτουργεί ως ανάδοχος της Περιφέρειας Κρήτης, η οποία είναι η αποκλειστική αρμόδια για τον σχεδιασμό και τη χρηματοδότηση των δρομολογίων.

«Υπάρχει ένας διαγωνισμός, ανέθεσε η Περιφέρεια σε εμάς τα σχολικά και η Περιφέρεια μας λέει, “Αυτά θα κάνετε, αυτές τις ώρες, με αυτόν τον αριθμό των δρομολογίων”. Δεν μπορούμε ενδιάμεσα να βάζουμε άλλα», εξήγησε, κατευθύνοντας τους ενδιαφερόμενους φορείς (συλλόγους γονέων, σχολικές κοινότητες) να υποβάλλουν τα αιτήματά τους απευθείας στην Περιφέρεια Κρήτης, η οποία θα τα αξιολογήσει και θα δώσει τις σχετικές εντολές στο ΚΤΕΛ.

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη
Energi News: Το site που ανήκει στον πολίτη