Μερικές ώρες μετά την επίσημη παρουσίαση της Fresh Expo 2026, της πρώτης μεγάλης εμπορικής έκθεσης αγροτικών προϊόντων που θα πραγματοποιηθεί στην Ιεράπετρα, ο Σύλλας Λουτσέτης μίλησε στο Ράδιο Λασίθι με λόγο αποφασιστικό και ένα καθαρό μήνυμα προς τον αγροτικό κόσμο: «Η επιτυχία θεωρείται δεδομένη, αρκεί να το πιστέψουμε όλοι».
Για τον άνθρωπο που έβαλε πρώτος την ιδέα στο τραπέζι, η χθεσινή βραδιά δεν ήταν παρά η δημόσια επιβεβαίωση μιας δουλειάς που «έτρεχε στο μυαλό του έναν χρόνο». Από την πρώτη συνάντηση στον Επαγγελματοβιοτεχνικό Σύλλογο Ιεράπετρας στις 3 Νοεμβρίου μέχρι την ιδρυτική συνεργασία με Αγροτικό Σύλλογο, Δήμο και Περιφέρεια, η προετοιμασία εξελίχθηκε «μέσα σε ένα μήνα και πέντε μέρες», όπως είπε χαρακτηριστικά. «Απλώς υλοποιήσαμε όσα προετοίμαζα όλο αυτό τον χρόνο και πέρασαν από το μυαλό μου», σημείωσε.
Μια καθαρά εμπορική έκθεση – και μια υπόθεση της Ιεράπετρας
Το βασικό μήνυμα του Λουτσέτη ήταν πως η Fresh Expo είναι μια πρωτοβουλία «καθαρά της Ιεράπετρας». Η συμμετοχή προέρχεται σχεδόν αποκλειστικά από την περιοχή, με μοναδική εξαίρεση τη Μονή Τοπλού. Οι τέσσερις δομές–περίπτερα που προβλέπει ο αρχικός σχεδιασμός μπορούν να προσαρμοστούν αν υπάρξει μεγαλύτερο ενδιαφέρον, όμως το κρίσιμο είναι η διάθεση των ίδιων των παραγωγών. «Το έχουμε πιστέψει και το αποδείξαμε. Τώρα πρέπει να το πιστέψουν και όσοι δεν έχουν πει ακόμη το οριστικό “ναι”», τόνισε.
Η έκθεση απευθύνεται κυρίως σε επαγγελματίες αγοραστές από την Ελλάδα, τα Βαλκάνια και την Ευρώπη. Στόχος είναι ένας: να ανοίξουν νέες αγορές για τα προϊόντα της Ιεράπετρας, από τα πρώιμα κηπευτικά μέχρι το λάδι, το μέλι, την τσικουδιά, τα αρωματικά φυτά και τα τοπικά προϊόντα μεταποίησης.
Ένα βήμα προς τον εκθεσιακό τουρισμό
Ο Λουτσέτης εξήγησε ότι ο στόχος είναι ο θεσμός να πραγματοποιείται ανά διετία. Η μετατροπή της Ιεράπετρας σε προορισμό «εκθεσιακού τουρισμού» αποτελεί κρίσιμο στοίχημα, που στηρίζεται και στην προχωρημένη μελέτη για ένα μόνιμο αγροτικό εκθεσιακό κέντρο.
Ως προς το Κλειστό Γυμναστήριο, διαβεβαίωσε ότι δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος φθοράς: «Το παρκέ θα καλυφθεί πλήρως, οι κατασκευές είναι ελαφριού τύπου και δεν θα τρυπηθεί τίποτα». Παράλληλα, η έκθεση αναμένεται να τονώσει την τοπική οικονομία σε μια «νεκρή» περίοδο για την εστίαση, τα καταλύματα και την αγορά.
Κομβικής σημασίας ήταν η στήριξη του Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρου Αρναουτάκη, ο οποίος σύμφωνα με τον Λουτσέτη «το αγκάλιασε με συγκεκριμένες ερωτήσεις και συγκεκριμένες απαντήσεις» και άναψε το οριστικό «ναι» για τη χρηματοδότηση της προσέλκυσης διεθνών εμπορικών επισκεπτών.
Ο Λουτσέτης επέμεινε ιδιαίτερα στη διαφάνεια και την οικονομική αυστηρότητα του εγχειρήματος. Η Περιφέρεια θα χρηματοδοτήσει απευθείας την εταιρεία που θα φέρει τους διεθνείς εμπορικούς επισκέπτες, χωρίς ενδιάμεσα στάδια. Το ίδιο θα συμβεί με τους εκθέτες και την εταιρεία που θα αναλάβει την προμήθεια και το στήσιμο των περιπτέρων.
«Τα υπόλοιπα λειτουργικά θα καλυφθούν αποκλειστικά από χορηγίες. Δεν επιβαρύνουμε κανέναν δημότη ούτε τον Δήμο», ξεκαθάρισε. Ο Δήμος θα διαθέσει μόνο τον χώρο και το ρεύμα για το στήσιμο και το ξεστήσιμο.
Η γαστρονομία στο προσκήνιο
Η Fresh Expo θα ενταχθεί και στο πλαίσιο της «Γαστρονομικής Περιφέρειας της Ευρώπης 2026», ρόλο που έχει αναλάβει η Κρήτη. Ο Λουτσέτης ανακοίνωσε ότι ο Σύλλογος Ξενοδόχων, με επικεφαλής τον Γιώργο Τζαράκη, θα αναλάβει το γαστρονομικό σκέλος. «Με ένα τηλέφωνο το δέχτηκε με χαρά. Θέλουμε η γαστρονομία να βασιστεί στα προϊόντα που εκθέτουμε», είπε.
Η Fresh Expo 2026 φιλοδοξεί να αποτελέσει ένα ουσιαστικό βήμα για να αποκτήσει η περιοχή τη δική της ταυτότητα στον εμπορικό χάρτη της Ευρώπης, να αποδείξει ότι μπορεί να στηρίξει υψηλές απαιτήσεις και να χτίσει νέες, άμεσες σχέσεις με μεγάλους αγοραστές.



Δημοσίευση σχολίου